Kopiergedrag

• Lin

Beste Daphne

volgens mij heb je te maken met iemand die heel onzeker is en een beetje tegen jou opkijkt. Je hebt het waarschijnlijk goed voor elkaar met man en kinderen.

Sommige mensen hebben niet in de gaten wat ze doen, en willen alleen maar ook zo'n leuk leven.

Heb je al eens een bak koffie met haar gedronken? Misschien word je dan iets wijzer omtrent haar gedrag. 't is maar een idee hoor. Ik zou me er ook een beetje ongemakkelijk bij voelen maar ook proberen er achter te komen waarom ze het doet. ( mits het echt heel erg storend is)

Ik wens je er veel sterkte mee.

groetjes, Lin

• weet er alles van...........

Daphne, je denkt dat ze jou niet mag.

Ik denk dat dat niet speelt. Dan zou ze jou niet kopieeren. Eerder dat ze tegen je op kijkt . Onzekerheid maakt dat ze haar zelfbeeld niet genoeg vindt en ook dat ze haar hoofd afwendt en niet groet.

Ik zou geen tegenmaatregelen nemen en het niet te persoonlijk nemen.

Ik heb destijds grappen gemaakt (wat niet hielp), haar aangesproken met mijn naam (hielp ook niet) en haar vriend gezegd er iets aan te doen.

Die vond het wel geestig en was niet van plan er iets over te zeggen.

Voor mij was het ververvelend ,want op feestjes komen in dezelfde kleding is niet leuk.

Zolang het teddyberen ,plantjes en dergelijke kleinigheden gaat zou ik mij niet druk maken.

Groet haar vriendelijk en hou haar op afstand.

• Daphne

Dat bakje koffie had ik al 3 jaar geleden aangeboden en er is nooit op in gegaan. Die persoon kan ook nooit op een normale manier met mij praten. Of het is op een schreeeuwende manier of op een snelle vluchtige manier.Zelf zal ik graag willen praten want ik praat graag dingen uit. Maar helaas.

Enne jaloers hoeft ze niet echt op mij te zijn want zij heeft volgens mij ook een goed leven. Dus snappen doe ik dit gedrag niet.

• wana

zelf denk ik dat iemand een laag zelfbeeld heeft en idd jouw dingen ‘pikt’om zich beter te voelen. eigenlijk zielig dat iemand zichzelf niet kan zijn of wil zijn.

het gras lijkt altijd groener bij een ander en sommigen nemen dat wat serieuzer dan anderen.

zelf zou ik gewoon blijven doen, de eer aan jezelf houden.

confronteren heeft geen nut en negeren vind je zelf akelig.

gewoon zelf gedag blijven zeggen.

ik zou het niet kunnen laten om er een beetje bovenop te doen als: goh leuke plantjes!

van diegene moet je niets verwachten,ook geen verandering in gedrag of dat t ooit normaal contact kan worden maar belangrijk lijkt t me om er zelf mee om te gaan

anders neemt zo'n mens je nog in beslag ook en zoveel invloed verdient t niet!

• Daphne

Bedankt voor je wijze woorden. Het heeft me inderdaad al te veel tijd en energie in beslag genomen.Ik zal het proberen meer los te laten. Die persoon gewoon weer gedag te zeggen, ondanks dat ze haar hoofd om draait. Dat past meer bij me.