Dr. Phil: pleinvrees

• Jordy

Hai

Ik ben een echte fan van Dr. Phil. Als nuchtere Hollander vind ik al dat toneelspel van die Amerikanen wel grappig. Afgelopen week waren er twee vrouwen met pleinvrees te gast. Ze durfden niet buiten te komen … maar ze zaten wel samen in de studie bij Dr. Phil. Daarvoor hadden ze de auto en het vliegtuig moeten nemen. Op het moment van aankomst in de studie lijkt mij het probleem opgelost. Iemand die echt pleinvrees heeft onderneemt zo'n grote reis niet. Allemaal aanstellerij dus bij Dr. Phil.

Het schattigst vind ik dat Dr. Phil vaak met zijn vrouw Robin en zijn zoon Jay hand in hand over het podium loopt. Zij stralen het ultieme geluk uit, maar wie weet wat er in dat gezin echt gebeurd … het zijn ook maar mensen.

Ik verheug me nu al weer op de volgende aflevering.

• Merel

Dr. Phil is inderdaad onwijs lachen. In ons studentenhuis kijken we ook vaak en dan spelen we stukjes na. Zou het allemaal wel echt zijn of zijn het gewoon acteurs? Maar dan wel verdomd goede auteurs. Schitterend al die Amerikaanse onzin, zoals vroeger ook Jerry Springer. Jammer dat dat niet meer komt, daar was het vaak nog vechten en schelden ook.

• Suus

Ik kijk niet naar die troep. Het is allemaal nep! En het ergste: mensen geloven ook nog dat het waar is. Vreselijk. Ik kijk liever naar inhoudelijke programma's, hoewel je daarvoor tegenwoordig goed moet zoeken op de televisie. Wat mij betreft mogen ze die dokter Phil van de zender laten verdwijnen.

• Leentje

Is dr Phil eigenlijk wel een echte dokter?

Heeft hij echt psychologie gestudeerd of heeft hij de toneelschool gevolgd?

Maar soms heeft hij wel gelijk hoor, zijn adviezen zijn soms heel erg bruikbaar. Maar ik heb meer het gevoel dat hij dan reageert met zijn gezonde verstand en niet als deskundige op psychologisch gebied.

• Tyrone

Dr Phil is niet zo gek: hij verdient onwijs veel geld. En waarmee? Met gewoon algemene levenswijsheden overbrengen. Hij heeft het goed voor elkaar: villa, eigen vliegtuigen e.d. Wil ik ook wel. En of het nou onzin is of niet wat hij vertelt: het levert hoge kijkcijfers en veel geld op. En daar gaat het toch om?

• Bo

Jerry Springer,was in scene gezet,maar Dr.Phil is echt een psycholoog,het is allemaal op waarheid gebasseerd.Hij heeft al vele mensen geholpen om over de angsten heen te komen,angst is de grootste boosdoener,om het juist te doen,kom je over je angsten heen. Want angst blokkeerd,het ligt vaak aan de invullingen die jezelf maakt.bv als maar niet dit,of als maar niet dat. Gr.Bo

• azalaia

Het is Amerikaans entertainment met een psychologisch gehalte.

Deze meneer Phil heeft wel degelijk verstand van psychologie, en omdat zowat alle amerikanen aan zijn lip hingen tijdens zijn inbreng in de dagenlijkse Oprah Winfrey show, heeft zij ervoor gezorgd dat hij zijn eigen show kon maken en met veel succes.

Zie het dus als show met een grote S ……

Er zij altijd nog zat mensen die er wel veel aan hebben, dus of het nu nep is of echt….. is eigenlijk helemaal niet meer belangrijk.

Een film is ook nep, dingen gebeuren niet echt, mensen gaan niet dood en zijn geen moordenaars, maar toch is het heel geloofwaardig en heb je genoten en geleerd van de film in de bios en thuis voor de buis.

Groeten van azalaia.