onafhankelijk persoonlijkheidsonderzoek??

• rina

Ik vraag me af hoe onafhankelijk een onafhankelijk persoonlijkheids-onderzoek kan zijn.

Ik zal het uitleggen.

Mijn zoon wordt binnenkort een persoonlijkheids-onderzoek afgenomen.

Hij is 13 en vanaf zijn peutertijd nogal eigengereid en zelfbepalend.

Hierdoor is hij vorig jaar opgenomen geweest in een open leefgroep.

Ook is hij gaan experimenteren met wiet. Tijdens zijn tijd in de leefgroep raakte hij verslaafd aan wiet.

Zijn gedrag werd daardoor nog erger met gevolg dat hij is overgeplaatst naar een gesloten inrichting.

Nu gaat hij dus getest worden, door een onafhankelijk bureau, volgens de gezinsvoogdes.

Maar hoe onafhankelijk is dat onderzoek als de gezinsvoogdes het hele dossier van hem heeft toegestuurd aan dat onderzoeksbureau. Er staan namelijk dingen in die niet kloppen, de zaken worden veel erger gemaakt dan het nu al is.

Er is namelijk gesproken over cocaïne dealen, wat dus absoluut niet waar is.

Wie geeft mij raad?

Rina

• Bo

Hoi Rina,ik kan mij er wel wat bij voorstellen,hoe ze te werk gaan,om het voor hun geloofwaardiger te laten overkomen,het zijn hun projectie's.Als je wilt,mag je mailen,dan kan ik je het een en ander wel duidelijker maken. Gr.Bo

• rina

Dank je voor je antwoord. Bo.

Maar gezien ik mijn privacy wil bewaren vraag ik of je hier zou willen antwoorden of er bepaalde wettelijke regels zijn voor dit soort onderzoeken, en dan met name de aan te voeren informatie.

Rina

• Bo

Het moeilijke is dan ik niet weet,of die knul bij jou is,of uit huis geplaatst,misschien wel door een scheiding,een gezinsvoogd wordt altijd aangesteld door de rechter in samenwerking met raad van kinderbescherming,en de gezinsvoogd rapporteerd,en als jij het er niet mee eens bent wat zij vermeld,en het is ten nadele van jou kind,zou je heel duidelijk naar je gezinsvoogd moeten zijn.Als het zeer zeker om wiet gaat,is het zeer duidelijk geen cocaine.Ik neem toch aan dat jij de ouder bent die hem verzorgd?Laat je vooral niet aan de kant schuiven,komduidelijk voor het kind zijn rechten op.Want mijn ervaring,een gezinsvoogd stelt heel weinig voor,die hebben vaak zoveel gevallen onder hun hoede,doordat ze door de bomen het bos niet meer zien.Laat zij niet denken voor je kind,jij zou in dit geval voor je kind op moeten komen. Vandaar dat ik ook schreef mail mij maar.Omdat het makkelijker praat.Kom op voor dat kind.Ik heb er negen jaar een gehad,zij was zo blind als een oen. Gr.Bo

• Kim

als ik jouw was zou ik zo snel mogelijk voor gaan vechten dat hij weer thuis komt

kan je vertellen dat een gesloten inrichting hem geen goed zal doen

weet verder niet hoe de situatie in elkaar steekt

maar laat hem weten dat je er voor hem bent dat hij thuis veilig is en thuis hoort

en niet in een inrichting

pprobeer hem zelf te helpen en naar hem te luisteren

en als hij alleen blowt (is heel vervelend) dat is het ergste nog niet zorg dat het niet erger word

maar dat hij wel weet dat hij thuis altijd welkom is wat hij ook doet!!

en als hij niet naar je wil luisteren over het stoppen met blowen veroordeel hem dan niet tot een jeugd gevangenis schiethij nix mee op

besef wel wat voor idee hij erbij krijgt als zijn bloedeigen moeder hem daar plaatst

het is niet te laat om hem dat te laten weten dat je er voor hem bent

succes

en begrijp het als hij in het begin vertrouwen moet krijgen en boos op je is

als hij ziet dat je het meent zal hij je ook weer gaan vertrouwen

praten over dingen met hem is heel belangerijk

• sofia

hoi rina de voogd en de reclassering en kinderbescherming zijn niet te vertrouwen .wij hebben ook een voogd gehad dat mens heb ik bijna op haar bek geslagen .ze was erg gemeen en ging haar eigen gang .

vertrouw ze niet. ze kletsen altijd achter je rug om .

vraag aan de meergaard of je een p o kan krijgen voor jou zoon zonder dat de voogd het weet .

ik wens jou en je zoon heel veel sterkte toe.gr sofia