Wat, als je in je jeugd kapot gemaakt bent

• vry

Wat, als je in je jeugd kapot gemaakt bent door je jaloerse vader.

Door die opvoeding heb je blokkades opgelopen, zo erg dat het je leven in zijn totaliteit beinvloedt.

De filmpjes worden herhaalt keer op keer, ze doen ontzettend veel pijn, ze zijn levensecht.

Hoe kun je hier mee omgaan ?.

• Bo

Patronen doorbreken,het niet meer toelaten,dan kan je daar verandering in brengen.Gr.Bo

• Douce

Gaat het over jezelf?

Ik ga er maar van uit dat dat zo is.

Meestal adviseer ik een evt. dader te vergeven, dan vergeef je n.l. ook jezelf dat je het zover hebt laten komen en hebt laten gebeuren om je te blokkeren.

Na vergeving (!) kun je het (leren) loslaten door verstand en gevoel weer in balans te laten komen. Na loslaten, eigenlijk de angst loslaten voor je pijn, komt vertrouwen. Vertrouwen in jezelf in de eerste plaats en vertrouwen in relaties in de tweede plaats.

Gr. Douce

• M

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb ook door mijn jeugd veel blokades/berschermers gekregen en hoe graag ik ze ook in balans wil hebben ze houden me weg bij een boel dingen.

Groet muis

• Douce

Oplossingen lijken vaak moeilijker dan ze zijn, omdat mensen de oude patronen niet los durven laten en de angst postvat de controle te verliezen. Het is een contradictie, want juist door die (zogenaamde) controle vast te houden, kun je geen creatieve oplossingen meer verwachten in de combinatie denken/voelen.

't Verleden kun je NOOIT veranderen dat blijft, slechts loslaten en kijken wat je met de ervaringen aan positieve dingen geleerd hebt of nog zou kunnen leren.

Je zegt ‘ze houden me weg’, dat nu juist is een gedachtenmissertje, dat doe je zelf c.q. laat je zelf gebeuren, doordat het nog steeds niet uit je rugzak is verdwenen.

Gr. Douce

• wana

let wel, vergeven is niet het verleden goedkeuren of accepteren..

en iets ernstigs zou ik onder begeleiding van een goede therapeut doen waarmee het klikt.

vergeving is voor jezelf, vergeving is je niet meer laten opvreten van binnen,en het gevoel laten greien dor wrok en haat te koesteren (dan heeft ie je nog steeds in zn greep!) Het mooiste wat je voor jezelf kan doen is fantastisch leven,goed den vr jezelf en leren genieten van t leven,een mooi ‘wapen’ t.o. je verleden dat je niet klein te krijgen bent!

ok, dit klinkt errug zweef,makkelijk en religieus maar met hard werken en begeleiding kan het je lukken niet meer te worden geleefd door het verleden..

• vry

dank je wel, hier kan ik wat mee.

alleen moet ik binnenkort weer voor de rechtbank verschynen, gewoon omdat myn vader my laat oppakken voor iets wat ik nooit zou doen.(hy heeft meerdere vyanden maar dat vingertje staat nog steeds myn kant op)

toen myn ma overleedt, heeft hy belooft om alles over te nemen, hierna ontnam hy haar adem waardoor ze snel stierf.

ik zat hierby, als enigste, terwyl de rest (m'n zussen en zwagers grapjes stonden in de woonkamer om deze grapjes werd hard gelachen), dit heeft er ook behoorlyk ingehakt.

myn vader komt zyn belofte niet na, nee 't is niet zo eenvoudig om los te komen.

allemaal bedankt voor t advies.

groetjes,

vry

• vry

jah, en je kunt geen een situatie met die van die ander vergelyken.

ik heb de cirkel doorbroken, ik geef myn kinderen liefde.

• Douce

Dat heb je dan toch zomaar in 10 dagen gedaan, bravo:+

Gr. Douce

• vry

wie denk jy dat je bent om zo te reageren.