Pesten

• Voetveeg Leeuwarden

Mijn dochter van 14 word gepest op school.

Zij vertouwd nu niemand meer en zij zit hele dagen alleen op haar kamer.

Zij is achtervolgt en in elkaar geslagen door een groepje van 7 meisjes en regelmatig uitgescholden voor van alles en nog wat.

Na gesproken te hebben met school en de ouders zijn de pesterijen alleen nog maar erger geworden

Dit is zo uit de hand gelopen dat wij haar van school hebben afgehaald.

Wij hebben al hulp gezocht en zij gaat al naar en creatieve therapeut en een psycholoog om haar zelfbeeld en zelfvertrouwen op te bouwen.

Nou zou ik heel erg graag van jullie willen weten wat wij als ouders nog kunnen doen om haar te ondersteunen en haar eigenbeeld op te vijzelen.

Alvast bedankt bezorgde vader.

• Jmf

Een veilige thuisbasis bieden d.w.z.:

Luister naar haar als ze haar verhaal kwijt wil in welke vorm dan ook. (niet bekritiseren, maar begripvol zijn)

Laat haar voelen dat ze jullie kan vertrouwen en dat jullie van haar houden zoals ze is.

Groet,

Jmf

• henny

ik ben vroeger ook veel gepest mijn ouders waren ziek en arm.maar omdat ik nog een grote maat in mijn kleding had was ik heel trots als ik iets nieuw aanhad .maar omdat er toen meerdere het zelfde jurkje aan had werd er door de kinderen gewoon een schaar ingezet

• wana

zelf ben ik ook intens getreiterd vroeger.

Deels kwam dat door mijn afwijkende karakter,weet ik nu,en deels door het onderwijssysteem.

Keerpunt was voor mij een keer blijven zitten.

ik had mezelf voorgenmen het nu echt anders aantepakken en nam als vorbeeld een meisje die bijdehand was en ik bewonderde.

In die nieuwe klas had ik een andere houding en zelfvertrouwen door het jaar ervoor had ik meer kennis van leraren en bij wie ik wat kon maken,ik had een voorsprong.

Ik zou met je dochter praten en samen werken aan n oplossing..wat zou zij willen..misschien wel een hele nieuwe start,een andere school een nieuw uiterlijk of een andere klas.

Misschien ook in een andere omgeving waar ze wel geaccepteerd wordt.

denk aan een sportvereniging of een toneelclub.

Ik zat op een hobbyclub waar het wel leuk was en dat gaf me ook zelfvertrouwen.

Daar werd ik geaccepteerd en opgenmen in de groep.

Ik zou hier niet te lang mee wachten, pesten verandert je personlijkheid en zelfbeeld.

pubers zijn keihard en helemaal nu je anoniem kan pesten via mobiel en internet.

heel veel sterkte jullie en hou ons op de hoogte wat jullie doen.

• Voetveeg Leeuwarden

Bedankt voor alle reacties.

Wij zijn er heel blij mee.

Onze dochter zit tegenwoordig bij een toneel gezelschap en zover we nu kunnen zien knapt ze er zien der ogen van op.

We hebben haar ook naar een school laten gaan buiten de stad waar wij wonen.

Ze krijgt weer zelfbeeld langzaam maar zeker terug.

Ik hou julli wel op de hoogte via dit forum.

Alvast bedankt voor alle adviezen.

• wana

geweldig dit klinkt super maarr..wat bizar snel allemaal!

• Voetveeg Leeuwarden

He is inderdaad te bizer of te raar voor woorden dat we dit allemaal willens en wetens laten gebeurd.

Want ik ben er ook achter gekomen dat de ouders van de pesters wel degelijk weten wat hun kinderen ( T-LIJERS ) doen.

Omdat ze zo stom zijn om erover op te scheppen in huiselijkekring.

Dus ook de ouders zijn fout bezig want die corrigeren hun eigen kinderen niet of zijn niet bij machte om een vuist te maken want het lijkt wel of dat deze pesters meer controle over hun ouders hebben dan anders om.

En omdat ik dus nu eenmaal niet een kleine jongen meer ben heb ik dus deze ouders en hun kroost in niet mis te verstane woorden gezegd wat ik zal doen als deze mishandelingen niet zouden ophouden.

Hierdoor hebben een aantal ouders en pesters eieren voor hun geld gekozen, laten nu onze dochter met rust, maar de schade is er al en het zal héééééél lang duren voordat onze dochter, wij dit hebben verwerkt.

Want ik ben zééér boos en dat is nog maar hééél zachtjes uitgedrukt.

• dor

Zie:

www.pesten.startpagina.nl