vreemdgaan of niet???

• pietie

Mijn man is een half jaar in het buitenland geweest .v.m zijn werk, en ik heb thuis voor de kinderen gezorgt en het huis, tuin en mijn werk. Toen hij terug kwam vond ik toevallig omdat ik met zijn telefoon een sms-je stuurde een foto van een andere vrouw (heel ander type als mij) op zijn mobieltje. Hij zei dat hij deze foto in een opwelling heeft gemaakt, en niets met haar heeft gehad, maar ik ben helemaal mijn vertrouwen kwijt omdat ik dacht dat wij het beste huweljk op aarde hadden. Mijn man kwam zowel op sexueel gebied als op ander gebied iets tekort, maar je ziet wel, je leven kan ineens veranderen zonder dat je er erg in hebt. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen; voel me zo klein en alleen…wat vinden jullie??

• carmelita

je wederom bewijzen in de relatie pietie, bewijzen. jezelfvan je beste kant te laten zien. kinderen een keer ergens dumpen en impulsieve spannende dingen met hem ondernemen. ik begrijp het fenomeen vreemdgaan volledig, alleen je kunt het voorkomen door gewoon zelf leuk te zijn.

• Lezer

Dit speelt al veel langer toch……..? Dit is niet opeens. Die signalen had je al bij vorige afwezigheid van je man .

Ik herinner mij dat het al eerder hier besproken is.

Je man wil ook blijkbaar dat je het weet, anders had hij geen sporen nagalaten die je zou vinden.

Wat je moet doen ?

Ik zou het niet weten.

Hij heeft behoeften en bij afwezigheid van zijn vrouw gaat hij naar anderen.

Daar kan jij weinig aan doen.

Vind het advies van C daarom niet terecht.

• Jmf

Als hij in die zin sporen achterlaat van een andere vrouw. Dan wil hij, zoals Lezer zegt, dat je het vind. Macht?

Als er een ander zou zijn en hij voelt intuitief aan dat je hem toch niet verlaat of iets in die geest dan is voor hem die macht onverzadigbaar en gaat het maar door en door en door en door en door…

Wat wil je zelf, wat vind je er zelf van?

Groet,

Jmf

• Jmf

Bewijzen? In een relatie?

In een relatie als bijv. echtpaar dan hoef je je, lijkt mij, niet te bewijzen, maar mag je gewoon zijn zoals je bent.

Groet,

Jmf

• Joost

Beste pietie, ik denk dat er eens een goed gesprek tussen jullie moet plaatsvinden. Bespreek dat je vertrouwen weg is. Als hij aangeeft dat er niets is geweest, bespreek dan dat jij dat op een of andere manier moeilijk kunt geloven. Bespreek je twijfels en je angst.

Het is onzin dat je jezelf moet gaan bewijzen, alsof je nooit eerder interessant bent geweest…

Ik denk dat alleen door te praten er duidelijkheid kan komen. Wat wil jij, wat wil hij en wat willen jullie samen. Waar liggen twijfels, onzekerheden en angst? Alleen door open en eerlijk in gesprek te gaan met elkaar kan je achterhalen wat er aan de hand is.

• Lezer

Stel dat hij het toegeeft Joost , wat dan ?

• CarolineS

Is het ook nog een optie om je man gewoon te geloven?

Als je het beste huwelijk hebt dat je je kan wensen…..wat is dan de reden van je achterdocht? Ik weet niet wat voor soort foto het is, misschien komt het daardoor?

Overigens vind ik het zelf minder “toevallig”dat je die foto ontdekt bij het sms-en ;)

Mijn idee is, nu het toch zo is….aan hem vragen wat hij bedoeld met 'opwelling". Wie is die mevrouw? Een eerlijk gesprekje en kijken of je de antwoorden wil/kan geloven of dat misschien je eigen onzekerheid je parten speelt.

• Joost

Als hij het toegeeft heb je in ieder geval duidelijkheid en kan je erover verder praten wat jullie hiermee gaan doen. Wat wil jij, wat wil hij en kom je er samen uit?

Mijn ervaring is dat mensen vaak beelden hebben of ideeen hebben die ontstaan door iets (een foto die je gezien hebt, iets dat iemand gezegd heeft etc) maar niet overeen hoeven te stemmen met de werkelijkheid.

Je kunt duidelijkheid verkrijgen door erover te praten en te vragen wat er aan de hand is.

• Loesje

Zoals het mij in de oren klinkt zou het best mogelijk zijn dat je man inderdaad is vreemdgegaan. Natuurlijk is daar geen enkel bewijs voor, maar feiten wijzen nu eenmaal uit dat mannen sneller geneigd zijn om vreemd te gaan en in een vreemd land is dat des te gemakkelijker, omdat hij niet kan worden gecontroleerd.

Aan de andere kant vraag ik me af of hij niet zo consequent is geweest om die foto'van haar te verwijderen voordat jij hem zag. Als er werkelijk iets tussen hen in geweest, zou een man wellicht die foto verwijderen.

Hij heeft in ieder geval niet tegen je gezegd gevoelens te hebben voor een andere vrouw en hij is nu bij jou.