Ik ben een man van 27 jaar en ben erg ongelukkig in het leven. Ik heb een bepaalde ziekte die mijn leven kwalitatief minder maakt en waardoor ik veel lichamelijke en phychische klachten heb.
Ik heb een aantal vrienden die enigzins bekend is met mijn toestand maar aangezien ik het niet makkelijk vind om op die manier over mezelf te praten en niet van klagen houd, weten ze niet precies wat ik doormaak.
Ik merk de laatste 2 jaar dat ik regelmatig bepaalde aanvallen krijg. Ik zou ze paniekaanvallen kunnen noemen, ware het niet dat ze niet de kenmerken bezitten van de klassieke paniekaanvallen (hartkloppingen, beven e.d.). Wat ik ervaar is dat ik van het een op het andere moment een enorme woede voel. Ik begin te schreeuwen hoewel ik mij in probeer te houden (uiteraard vooral ‘s nachts). Ik krijg behoefte mezelf de slaan, begin als een bezetene te bewegen, word doodsbang en ben soms na een halve minuut uitgeput. Meestal wordt zo’n aanval getriggered door een beeld dat door mijn hoofd flitst, iets wat ik lees of zie of een plotselinge gevoel van jaloezie (als ik iemand zie die is hoe ik wil zijn). Het grootste probleem is dat ik na zo'n aanval niet meer in slaap kan komen. Mijn lichaam zit dan zo ontzettend voor stress dat tot rust komen echt niet meer lukt.
Is er iemand die dit herkent of er wel eens iets over gelezen heeft? Ik zou hier graag iets voor krijgen maar ik weet niet zo goed wat. In een psycholoog geloof ik niet meer, ik ben het praatstadium al lang voorbij. Het enige wat ik wil is deze aanvallen onder controle krijgen en daarna goed kunnen slapen. Iemand goede raad?
B.