Wie herkent deze paniek/woedeaanvallen?

• Ronald Kremer

Beste Wana, vanwaar je interesse?

Zelf ben ik behoorlijk (psychisch) ziek geweest, dat was omdat er in mijn leven veel mis was.

Er was gemis, bv van liefde en aandacht maar ook rebellie bij mij, trots, hoogmoed, jaloezie, bitterheid enz.

De ziekte gaf bij mij aan dat er veranderingen in mijn hartsgesteldheid nodig waren.

God heeft me in dat proces geleid en gaandeweg is mijn psychisch ziek zijn veranderd in een vrucht en vreugdevol leven.

In dat proces zit ik overigens nog en ik geloof dat dat zo mag blijven!

Ik geloof niet dat ik in dit leven de volmaaktheid in mijzelf zal bereiken, er zal altijd iets van gemis blijven.

Maar dan heb ik het over dit aardse bestaan, da s maar tijdelijk.

Ik geloof niet dat God de ziekte schiep.

Ik geloof dat dat voortgekomen is uit de ongehoorzaamheid van de eerste mens.

Die ongehoorzaamheid zit sinsdien in ons, mensen.

Van nature zijn we ongehoorzaam en staan we bloot aan ziektes, gedeeltelijk een direkt gevolg van onze eigen ongehoorzaamheid, soms een gevolg van ongehoorzaamheid van onze voorouders…

Mijn vrouw had fibromialgie en is kortgeleden daarvan genezen.

Hoe?

Door zonde te erkennen en belijden.

Voor de wereld is dat onmogelijk.

Voor God niet.

Ik hoop dat ik je nieuwsschierigheid bevredigd heb. Overigens was mijn reaktie op B. niet geschreven vanuit zendingsdrang maar vanuit de wil om hem te wijzen op de mogelijkheid van genezing van angst. Die heb ik zelf ook ervaren en ik heb gezien dat de wereld daar geen afdoende antwoord voor heeft….

Het is maar een optie die ik aanrijk. De keus is aan B….

Vriendelijke groet, Ronald

• B.

Ik wil jullie in ieder geval allemaal bedanken voor jullie reacties. Ronald, ik neem jouw idee zeker mee in mijn gedachten.

Groet,

B

• Ronald Kremer

Beste B,

Weet dat er een weg is uit paniek en fatalisme! Ik hoor graag nog eens waar je zoektocht ote geleid heeft.

Groet Ronald