mijn (ex) vriend laat zich afpersen door zijn ouders.

• Sabine

Vandaag is het uitgegaan met mijn vriend ookal zou ik het liefst bij hem blijven vond ik dat ik voor mijzelf op moest komen. Mijn vriend en ik zijn beiden 21 en 2,5 en wij wilden al een tijdje samen gaan wonen. Hij wilde dat niet omdat zijn ouders het hem verboden hebben. Na een jaar was hij ongeveer bereid om het toch te proberen en voor zichzelf te kiezen en we zijn alweer een halfjaar opzoek naar een huis. Toen ik gister een afspraak maakte voor een bezichteging wilde hij opeens niet meer volgens hem was het te duur. Ik kwam erachter dat het daar niet om ging toen hij zij; ja maar mijn ouders zijn in het buitenland. Hij gaf toe dat hij het durfde omdat zijn vader het contact met hem zou verbreken. Ik vind dat het zijn leven is en dat hij daar voor op moet komen en dat zijn vader onredelijk is, het heeft niets met zijn geloof te maken of echte overtuigingen. Ik heb hem uitgelegd dat ik nu echt een huis nodig heb omdat ik niet in de stad woon waar ik ga werken en dat ik me in de steek gelaten voel (alweer) Ik heb gezegd dat het nu tijd was om voor me te kiezen en dat ik anders niet met hem verder wilde en hij zij dat hij het niet kon. Ik wil dit gedrag zo graag begrijpen maar ik snap niet dat als hij van mij houdt hij me laat gaan voor zoiets, help!

• wana

je vriend zit behoorlijk in een spagaat en moet kiezen tussen jouw en zn ouders..

voor jou is het misschien moeilijk te begrijpen dat hij zo trouw is aan wat zn ouders vinden..als zij het contact verbreken is dat niet niks.

Je kan je vriend denk ik niet dwingen in zn keuze, dan doe je in weze het zelfde als zn ouders.

Je zou wel willen dat hij voor zichzelf kiest en zijn leven zelf gaat invullen maar daar moet hij zelf wel aan toe zijn.

Het is niet niks om tegen je ouders in te gaan ook al ben je volwassen.

sommigen doen dat nooit!

laatst was in het nieuws een man die pas na dertig jaar in t huwelijk trad met zn geliefde omdat moeders wilde dat hij na de dood van zn vader voor haar bleef zorgen in het ouderlijk huis.

en mams bleef nog dertig jaar ademen!

ik zou een huis zoeken alleen voor jezelf en duidelijk zijn tegen je vriend dat je het erg moeilijk vind dat hij niet eerlijk is, dat je wilt weten waar je aan toe bent.

zelf moet je dan beslissen of je genoegen neemt met hem zoals hij is,zeer trouw aan zijn ouders en besef dat ie dat misschien wel blijft.

sterkte!

• azalaia

Jullie zijn 21 en 2,5…?

• Sabine

haha sorry en 2,5 jaar bij elkaar

• Bo

Dan maken zijn ouders hem afhankelijk,en hij moet leren zijn eigen leven te leiden,dat heeft te maken met het loslaten van het ouder principe,en zo lang hij dat niet los kan laten,zou ik niet met hem samen gaan wonen,want dan spelen zijn ouders in jullie relatie nog steeds de baas,en dit gaat nooit goed tussen jullie,omdat hij zelf geen keuze's kan maken,ben jij diegene die dan konstant de kar moet trekken,ik denk,dat het het beste is dat jij wat voor jezelf zoekt,en hem voorlopig de deur wijst,dat hij wakker word,en dan kijken voor wie hij kiest.Kiest hij voor zijn ouders,dan is hij nog niet zover om op eigen benen te staan,kiest hij voor jou,dan kan je pas aan een nieuwe stap beginnen.Want anders blijf je met een groot kind opgescheept zitten,waar jij constant beslissingen moet blijven nemen in jullie relatie.Het is het beste als je hem even met het hoofd tegen de muur laat lopen,en dan afwachten voor wie hij gaat kiezen,sommige mensen hebben dat duwtje even nodig om wakker geschud te worden.Want je laat alles zelf toe in je leven,je wordt er alleen maar sterker van.Hoe harder dat jij aan hem trekt,hoe dichter dat je hem bij zijn ouder houd,maar laat jij het los,is hij er. Veel sukses Gr.Bo

• eduard

Het is gewoon een slapjanus. Als een man al zulke beslissingen niet voor zichzelf kan nemen, zal deze passieve houding ook op andere gebieden van het leven zijn uitwerking hebben. Kortom als je een man zoekt die weet wat hij wil en recht op zijn doel af gaat, is hij nu niet de juiste persoon.

• daan

Helemaal gelijk Bo

jammer genoeg spreek ik uit ervaring, “moest”als 18 jarige ook de keus maken tussen thuis en mijn vriendin,daar heb ik lang voor moeten bloeden.

De eigenschappen die je er aan over houdt,zijn niet goed voor jezelf en je partner.

Gelukkig begin ik nu beetje bij beetje wakker te worden,….op m'n 41e!

Dus Sabine,bezint eer ge begint,het word een valse start.

groeten en sterkte Daan.

• daan

beste eduard

niet te snel oordelen jongen!

Absoluut het komt slap over,maar ieder mens ontwikkeld zich in zijn of haar jeugd.

Die ontwikkelingen neem je mee als “normaal”,deze jongen is niet slap,hij is loyaal ,behalve voor zichzelf,hij heeft hulp nodig,om te leren zichzelf te zijn,zichzelf

belangrijker gaan vinden dan wie ook.

groeten daan