Vandaag is het uitgegaan met mijn vriend ookal zou ik het liefst bij hem blijven vond ik dat ik voor mijzelf op moest komen. Mijn vriend en ik zijn beiden 21 en 2,5 en wij wilden al een tijdje samen gaan wonen. Hij wilde dat niet omdat zijn ouders het hem verboden hebben. Na een jaar was hij ongeveer bereid om het toch te proberen en voor zichzelf te kiezen en we zijn alweer een halfjaar opzoek naar een huis. Toen ik gister een afspraak maakte voor een bezichteging wilde hij opeens niet meer volgens hem was het te duur. Ik kwam erachter dat het daar niet om ging toen hij zij; ja maar mijn ouders zijn in het buitenland. Hij gaf toe dat hij het durfde omdat zijn vader het contact met hem zou verbreken. Ik vind dat het zijn leven is en dat hij daar voor op moet komen en dat zijn vader onredelijk is, het heeft niets met zijn geloof te maken of echte overtuigingen. Ik heb hem uitgelegd dat ik nu echt een huis nodig heb omdat ik niet in de stad woon waar ik ga werken en dat ik me in de steek gelaten voel (alweer) Ik heb gezegd dat het nu tijd was om voor me te kiezen en dat ik anders niet met hem verder wilde en hij zij dat hij het niet kon. Ik wil dit gedrag zo graag begrijpen maar ik snap niet dat als hij van mij houdt hij me laat gaan voor zoiets, help!