schelden zonder aanleiding

• Peter

Herkent iemand dit probleem?

Een vriendin die ik pas heb leren kennen vloekt vaak. Het gaat vaak om niks, maar

ik wordt er langzamerhand een beetje moe van.

Als de bus te laat is gvd, klote, etc… Als het regent hetzelfde en ga zo maar door.

Ik heb er al vaak wat van gezegd, maar niks helpt, ook niet op een rustige toon.

Ze is een paar jaar geleden mishandeld geweest op straat door bekenden. Sindsdien zegt ze dat ze dit doet. Soms krijg ik ook de volle laag, terwijl

ze graag bij me is.

Wie kan mij uitleggen hoe ik met haar om moet gaan. Naar een psycholoog wil ze niet.

groeten

Peter

• azalaia

Ik zou het negeren, hoe meer aandacht je het geeft hoe vervelender het wordt voor jou.

Het houdt wel een keer op en besteed er totaalgeen aandacht aan. Laat het los, niet voor haar, maar voor jou.

azalaia.

• CarolineS

Hoi Peter, Volgens mij is dit gewoon gedrag wat iemand…als ie het zelf belangrijk genoeg vindt, prima kan laten.

Dan is de vraag denk ik wat haar motiveert het niet meer te doen.

• Nino

Hoi Peter,

Ik kan me voorstellen dat je dit als een probleem ziet. Ik weet niet of je er al echt een keer voor bent gaan zitten met je vriendin? Hier uitgebreid met haar over spreken en benadrukken dat je haar niet zozeer wil kneden alswel wijzen op de nadelige gevolgen die zulk gedrag op den duur kan hebben op sociaal vlak is misschien een idee? En aangeven dat ze hier, ondanks haar zeer vervelende ervaring, wel degelijk invloed op heeft als ze er zelf ook iets aan wil doen.

Mocht dit allemaal niet baten, adviseer ik je om te accepteren dat zij zo is en bij jezelf te rade gaan in hoeverre je op deze manier met haar door wil gaan. Kun je aan deze situatie wennen of denk je dat de irritaties van jouw kant alleen maar groter zullen worden? Ook zou je er voor kunnen kiezen om minder met haar in het openbaar te vertoeven, om eventueel genante situaties willen voorkomen. Ga gewoon op jouw gevoel af!

Succes!!

• Bo

Peter, er is ooit een onderwerp van op TV geweest,alleen weet ik niet meer hoe het genoemd werd,er waren meerdere gevallen,zoals jij het beschrijft vloeken etc, opgelopen door een traumatische ervaringen,en een tekort aan een bepaalde stof in je hersenen.Vraag eens bij je huisarts of een psycholoog of hun dat bekend is,de persoon zelf,kan daar niets aan doen. Veel sukses Gr.Bo

• azalaia

Denk jij aan het Gilles de la Tourette syndroom?

azalaia.

• Bo

Azalaia,dat zou goed kunnen,ik ben de benaming vergeten,weet jij dan ook wat ik bedoel? Die personen hebben dat zelf niet onder controle. Gr.Bo

• azalaia

Dat klopt, ze hebben dit niet onder contrôle, schelden soms of rare harde klanken uitstoten….met het hoofd bewegen als ze dit doen.

azalaia.

ps: ik zie rare streepjes….

• azalaia

Streepjes zijn nu weg, maar als ik typ dan zie ik ze: ik zie ik zie wat jij niet ziet……

beetje melig haha.

azalaia.

• Peter

Beste mensen allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en tips.

Het syndroom Gill. Tourette is het niet want ik zei het niet

helemaal goed, er is wel aanleiding in dat schelden, maar

niet op een manier dat je daar boos om zou worden.

Nino bedankt voor je heldere uitleg.

groeten

Peter