dekherinneringen

• Lisa

Dag allemaal,

Na een lange tijd van twijfelen of ik het aan mijn therapeut zou vertellen dat o.a. mijn vader mij heeft misbruikt, heb ik het toch aan haar verteld. Wegens herbelevingen en dissocieren is toen besloten om naar een GGZ te worden overgeplaatst die dichter bij huis is. Nu heb ik van diegene te horen gekregen of ik dekherinneringen heb, kortom blijkt hij mij dus niet te geloven. Echt mijn wereld zakte in elkaar, zolang getwijfeld om het te vertellen, want ja het zijn toch je ouders en nu dit. Ik zou niets anders willen dan te geloven dat het niet waar is, ik heb nu zelfs twijfels om gewoon te zeggen dat het inderdaad niet waar is.

Wat moet ik doen?

Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt, en hoe hebben jullie dit opgepakt, want ik merk dat dit gigantisch veel impact op mij schijnt te hebben.

Groetjes Lisa

• sunny

Ik heb er geen ervaringen mee.

Je hebt de eerste moeilijke stap gezet in een helingsproces, als je er nu kiest om te zeggen dat het niet is voorgevallen dan kom je niet verder.

Kan je misschien terug naar je vorige therapeut die je wel geloof?

Probeer door te zetten anders zit je er je hele leven mee.

Sterkte.

• Lisa

Bedankt voor je reactie!

Ik wil ook graag door want ik hoop tenslotte van al die nare herinneringen af te komen. Het is zo hard dat wanneer je de kracht hebt gevonden om iets te kunnen vertellen van vroeger, je als reactie krijgt dat het misschien dekherinneringen zijn.

Aan de ene kant wil ik het graag geloven, maar tegelijkertijd weet ik dat dat geen oplossing is. Mijn vorige behandelaar wilde geen contact meer omdat ze het beter vindt dat ik een band opbouw met mijn nieuwe behandelaar. Jeetje ik had niet verwacht dat je je zo in de steek gelaten kunt voelen door zoiets.

Mijn nieuwe behandelaar heeft tenslotte alleen mijn dossier half doorgekeken en een half uurtje een gesprek met me gehad. Jeetje dat zoiets zo hard aan kan komen.

• hankypanky

..of mocht je gewoon de klik niet hebben met deze hulpverlener, vraag/zoek gewoon een andere. tis een moeilijk vak, dus ook daar is de ene beter geschikt voor je, dan een andere…net zo goed als je heel handige monteurs hebt en klungels..

• Lisa

Bedankt voor jullie reactie!

Gek dat het zo impact kan hebben als je na lang wikken het verteld en het niet geloofd wordt.

Het gaat nu gelukkig wat beter, heb ondertussen contact met mijn oude therapeut gehad. Gelukkig was diegene niet mijn behandelaar, maar één of andere vervanger, nu heb ik een andere behandelaar gekregen.

Wat mij erg opvalt, is dat hoe complexer je problemen zijn, hoe minder ze weten wat ze met je aanmoeten. Jammer dat er hierdoor zo vaak mensen tussen wal en schip raken.