afgevallen & nu nog houden van jezelf

• mo

Hoi mensen,

Ik ben een jonge vrouw die vorig jaar te horen heeft gekregen dat ik (door overgewicht) lichamelijk ziek was. Eten ligt bij mij behoorlijk gevoelig (vroeger eetstoornis gehad) en ik moest een levenslang dieet gaan volgen. De knop is toen om bij mij gegaan en sindsdien leef ik gezond, sport ik veel en ben ik 36 kg afgevallen. Ik heb toendertijd hard aan mijzelf gewerktn (en nog steeds), alleen loop ik nu nog tegen het volgende aan.

Ik voel mij nu onzekerder over mijn uiterlijk dan toen ik zwaarder was. Dit uit zich ook in het gedrag naar mijn (nieuwe) vriend toe. Ik ben soms zo onzeker dat ik snel jaloers ben op andere vrouwen. Niet omdat mijn vriend nou zo'n flirt is, maar meer omdat ik denk dat die vrouwen een mooier lichaam hebben dan ik en dus moeten mannen zulke vrouwen mooier/aantrekkelijker vinden dan mij. Het afvallen heeft ook zijn sporen nagelaten, in die zin dat alles niet meer mooi strak is (of zal worden). Ik vind dit moeilijk te verkroppen, ondanks dat ik nu mt 38 heb en op een gezond gewicht zit.

Ik vind het moeilijk om van mijn uiterlijk te houden en te accepteren dat mijn vriend van mij houdt met al mijn spekjes en vetjes. Ik wil graag zekerder worden van mijn uiterlijk (zonder dit te gaan projecteren op mijn vriend of andere vrouwen).

Ik denk dat het moeilijk is om van een ander te houden als je al moeite hebt om van jezelf te houden. Hebben jullie een idee hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken?

• j

Probeer eens een lifecoach, Die kan je met dit soort dingen hel goed helpen.

Groetjes!

• wana

ik denk ook dat het moeilijk is om van n ander te houden als je moeite hebt om van jezelf te houden.

Je kan immers niet geloven dat die ander van jou houdt,want wat is er nou aan jou?!

Ik denk dat je je vriend,en ook jezelf wat meer ‘credit’ moet geven.

Kijk eens hoe fanatiek je kan zijn als jij iets in je hoofd hebt! (zo gezond leven)

en ik zou het als belediging opvatten als mijn partner denkt dat ik alleen kijk naar hoe ze eruit ziet!

Er zullen áltijd mooiere,slankere,slimmere dames rondlopen dan jij,áltijd!

Daar komt ie ook mee in aanraking als ie met jou gaat. Hij gaat toch niet voor niets voor jou? niemand is mo, alleen jij. In feite heb je dus geen concurentie want je bent uniek als mens met al je eigenschappen,leuke én nare.

Misschien helpt het als je vraagt waarom nou juist jij en misschien helpt het ook om vaker naar de dingen te kijken die je wel hebt en doet en bent,schrijf ze desnoods elke dag op! Dan weet je ook beter wie je bent en waarom er van jou gehouden kan worden.

Hij zou toch net zo onzeker kunnen zijn met al die mooie jongens die er zijn,met betere wasbordjes,spieren,grotere..neus en mooiere ogen? ga je daar dan ook meteen voor en zou je hem in de steek laten?