Ik ben 14 jaar. Mijn vader en mijn moeder waren gescheiden toen ik 3 jaar was. Wat ik me nog van toen kan herinneren is dat mijn vader mij geregeld één keer in de 14 dagen een weekend ophaalde om bij hem te logeren. Vanaf mijn 5 jaar hield dat in één keer op. Mijn moeder leerde die periode de man kennnen waarmee ze ook snel ging wonen. Ik moest dan ook mee. Op mijn 6e trouwden ze. En moest hem papa noemen. Op mijn vraag waarom mijn biologische vader mij niet meer ophaalde kreeg ik als antwoorde dat hij heel veel moest werken en daardoor geen tijd had. Ze zei me op een gegeven moment dat mijn biologische vader geen contact meer met me wil.
Zit op de VWO en ben met een jongen in contact gekomen waarvan bleek dat zijn vader de broer is van mijn biologische vader. Via hem ben ik, zonder dat mijn moeder dat wist, in contact gekomen met mijn biologische vader. Heb brieven gezien van mijn moeder aan hem gericht, waarin stond dat ze liever niet meer wil dat hij mij op haalde omdat ik niet graag naar hem toe ging. Mijn vader zei mij dat hij verscheidene keren voor een gesloten deur kwam te staan als hij mij moest ophalen. Meestal was het antwoord van mijn moeder, dat ik geen zin had of dat ik ergens heen moest met haar. Hij heeft daarvan heel veel verdiet van gehad. Ook stuurde hij op mijn jaardag altijd kaartjes. Daarvan maakte hij copies die hij me liet zien. Die kaartjes heb ik nooit gezien. Toen ik mijn moeder daarmee confronteerde ontkende ze in eerste instantie dat nooit verjaardagskaarten heeft ontvangen. Later gaf ze toe dat ze die verscheurt had. Uit de brieven die te lezen kreeg werd me steeds duidelijk dat mijn moeder mij van mij vader probeerde af te houden. Ik weet niet of ik mijn moeder moet haten. Ik denk er over na om bij mijn vader te gaan wonen. Ik weet dat hij ziels veel van mij houd. Hij heeft het niet verdiend. Doordat hij mij jaren niet heeft gezien heeft hij een dagboek bijgehouden die ik mocht lezen. Ik was erg onder de indruk en maakte daarvan uit dat hij dagelijks aan me dacht. Weet niet wat ik er mee moet. Ik wil mijn moeder niet haten. Ik heb het gevoel dat ik gebruikt werd als speelbal. Zijn er personen die hiermee ervaring hebben?