Help!! Mijn moeder loog tegen mij

• Bo

In een bepaalde heb je daar ook wel gelijk in,maar de stiefvader of moeder worden wel voorbereid door de biologische ouders,en waar twee vechten hebben twee schuld,dat is ook niet altijd waar,omdat,het je ook aangedaan kan worden zonder dat je er van bewust bent.Het komt echt maar heel zelden voor dat gescheiden ouders,beide met een nieuwe patner,steeds door de ogen van het kind blijven kijken,en goed samen door een deur kunnen.Maar is er een machtstrijd gaande tussen gescheiden ouders die negatief zijn ,dat wordt de bijkomende partner vanzelf erbij betrokken,en omdat hij of zij natuurlijk van die persoon houd het het spel mee moet spelen.Daarom noemen zij dat ook projektie. En als een kind jaren hoort dat de andere ouder dit heeft gedaan en dat heeft gedaan,dan is een kind heel gemakkelijk te beinvloeden,die dat dan gaat geloven,dat het ook zo is.Dan worden er vervormingen in het karakter van het kind veroorzaakt,en zelfs dat een kind in de veronderstelling is dat zij of hij daar schuld aan zijn,dat hun ouders niet meer bijelkaar zijn,zo kunnen kinderen beladen worden,door de opvoedende ouder,en als je nou een wijze stiefouder bent,die de situatie vanuit de postieve kant bekijkt,dan heb je een grote kans,dat het wel funktioneerd.Maar in vele gevallen zijn de opvoeders teveel met zichzelf bezig.Wat jammer is voor het kind. Veel gescheiden ouders vergeten,dat er ooit ook een keer liefde was tussen hun.En dat is jammer dat zij dat niet kunnen blijven zien,in zo'n situatie.Wat ook de rechten van het kind zijn,en wat zij hun eigen kinderen aan doen, Gr.Bo

• Martin van Duijn

Heel rot voor je dat dit gebeurd is.

Maar als ik dit lees, is het eerste wat ik mij afvraag: Waarom heeft je vader geen juridische stappen ondernomen tegen je moeder? Zelfs als het kind geen behoefte heeft om de vader te zien, heeft de vader alsnog het recht om in contact te staan met haar eigen kind. Zelfs ouders van kinderen die door een uitspraak van de rechtbank in een gezinsvervangend tehuis terecht zijn gekomen hebben het recht om hun kinderen te zien(desnoods onder toezicht).

Dat is de vraagteken die ik bij je vader plaats. Maar wat je moeder betreft, lijkt het me allereerst dat je moet gaan uitzoeken hoe alles precies gegaan is. Waaorm je moeder dit gedaan heeft? Dacht ze dit te doen vanuit je eigen belang of was het vanuit een belang van haar alleen. Indien het laatste het geval was, moet je misschien leven met de harde conclusie dat je moeder je nogal wat heeft afgenomen.

Veel sterkte.

Martin

• Erik Veltmeijer

Ik ben zelf een gescheiden vader en heb ook een ex-vrouw die me, via de kinderen, emotioneel steeds maar blijft krenken. Ik vind dat je moeder geen redenen kan bedenken om dit te doen. Jouw belang had voorop moeten staan en zij stelde haar belang op de eerste plaats. Vind dit misdadig. Geestelijke mishandeling van jou en van je vader. Ik vind zelfs dat je moeder hiervoor gestraft moet worden. Hoe, daarover kun je nog discussiëren. Wie is jouw moeder in godsnaam om hier eigen rechter te spelen? Ze heeft twee mensen hiervoor onnodig beschadigd, misschien voor het leven.

Ik zou bij mijn vader gaan wonen. Kan zij eens ondergaan hoe het voelt. Natuurlijk, kwaad met kwaad vergelden is niet altijd de juiste weg. Je vader verdient het om nu een tijdje voor jou te zorgen.

Veel sterkte met wat je doet. Doe wat je hart je ingeeft….

• Bo

Martien,ik ken gevallen,waar de kinderen toe gewezen werden aan de vader,die vader liet de kinderen dan ook komen,tot hij de uitspraak kreeg dat hij ze toegewezen kreeg,toen heeft die moeder de kinderen nooit meer gezien al meer als 20 jaar,ik weet dat de moeder gevochten heeft als een leeuw om haar kinderen dan toch om de veertien dagen een weekend te krijgen,en zelfs in haar uitspraak zou zij recht hebben op alle helft van de vakantie's van de kinderen,die man ging gewoon door,dus niets.Die moeder had weer een nieuwe rechtzaak aan gespannen,om haar rechten te verkrijgen,toen werd er door de rechter een boete clausule ingevoerd als hij de kinderen niet bracht,dan moest hij voor ieder kind 100 gld per dag betalen,het waren 3 kinderen dus op 900 gld voor een verzuimend weekend,en weer bracht hij de kinderen niet naar de moeder,die boete clausule lakten hij allemaal aan zijn laars,is door de rechter ook nooit iets mee gedaan,Weer heeft die moeder een procedure opgestart tegen de vader,deze keer vroeg de moeder om een gezinsvoogd,die bij die vader zou moeten gaan onderhandelen,die gezinsvoogd hebben zij 9 jaar gehad,en die had nog niets kunnen bewerkstelligen,als een keer dat haar jonste dochterje een weekje in de grote vakantie mee op vakantie mocht met de moeder,het kind komt zondags met haar koffertje alleen een onderbroekje en een paar sokjes,dus die moeder moest dan nog eerst wachten tot de maandag voor nieuwe kleding te kopen voor dat kind, Die moeder gaat op vakantie tot zaterdags,zij is nog geen half uurtje binnen,staat de politie aan de deur,moeder had het kind ontvoerd,politie nam kind mee,moeder liet zien dat zij recht had op alle helften van de vakantie's,toen bleek dat de rechter alle vakantie;s had genoemd in de uitspraak,maar de grote vakantie had vergeten te vermelden,waar de vader weer gretig gebruikt van maakte,ik weet dat die moeder er alles aan gedaan heeft,om het wel en wee voor haar kinderen te krijgen maar nooit enigszins gehoor heeft gekregen ,zowel van rechtbank,raad van kinderberscherming en stichting jeugdzorg, het is allemaal een wassen neus,het stelt niet voor, die maken juist de slachtoffers, ik heb vaak met zo'n soort zaken van doen gehad,maar dit geval ben ik nooit vergeten,dit heeft zelfs op mij nog een grote impact veroorzaakt,allehoewel ik maar een buitenstaander ben. Ik weet heel goed hoe machteloos zich iemand zich kan voelen,of het nou een vader is of een moeder die haar kinderen niet mogen zien. Daarom Erik ik weet heel goed wat jij bedoelt, en die dochter van die bovenstaande moeder,heeft nu Bordeline het etiket wat haar is opgeplakt.,wel aangedaan door haar eigen vader. Gr.Bo

• Martin van Duijn

Ja, dit soort gevallen zijn mij bekend en dat is vreselijk.

Mijn zus werkt in een kindertehuis. Ik ken nog gruwelijkere verhalen. Kinderen met een verstandelijke handicap die seksueel misbruikt is door de ouders en uit huis zijn geplaatst omdat het ‘kind zo raar deed’. Naar het kind werd niet geluisterd. De ouders kregen een weekend per maand recht op het kind en het kind kwam terug met 'beschadigingen". En de instantie waar mijn zus werkt, kan enkel en alleen toekijken en het kind structuur bieden in de tijd dat ze bij hun zijn.

Helaas zijn wetten door mensen gemaakt en worden ze door mensen uitgevoerd.