Ik ben een strebertje… en loop nu tegen mijn grens aan:
Sinds enkele jaren heb ik een eigen bedrijf en dat loopt goed. Ik heb er echter altijd spijt van gehad dat ik een bepaalde vakopleiding niet heb gedaan, ik voel mij daardoor minder dan mijn vakgenoten. Nu heb ik sinds afgelopen zomer mijn zinnen gezet om deze opleiding toch nog te gaan doen. Echter, bij deze opleiding hoort een omvangrijke stageverplichting en die past natuurlijk niet in mijn eigen bedrijf. Mijn aanvraag voor een vrijstelling voor deze stage is afgewezen, dus ik zal echt 3 jaar fulltime extern moeten gaan werken om dit te kunnen realiseren en dat is een hele opgave voor iemand die gewend is zijn eigen bedrijf te runnen. Het zal me ook veel omzet kosten.
Echt noodzakelijk is het niet om deze opleiding te doen, ik hoor nu al vaak van anderen dat ik al relatief goed opgeleid ben voor mijn werk. Het is meer de status, de prestige… maar dat brengt nu wel een enorme stress met zich mee. Mij erbij neerleggen en de opleiding niet doen voelt enorm als falen. Tevens ben ik bang dat me dit blijft achtervolgen en dat ik er de rest van mijn leven spijt van heb.