moeder

• dizz

Mijn moeder.

vandaag 8;45 telefoon of ik me moeder wil komen halen (op haar werk) ze is namelijk helemaal overstuur.

Maar ik ken me moeder dus voel daar weinig voor was net me bed pas uit.

Geef haar maar aan de telefoon zei ik. Dus ik me moeder aan de telefoon krijsend als een klein kind het enige wat ze zei was dat ze he niet meer ziet zitten.

Haar werkgever zei dat ze haar wel naar huis toe zal brengen, maar me moeder is een leugenaar en haar huis is geheim ze verteld dat ze hier bij mij woont (ik woon alleen en ben 34)

we hangen op en ik wacht op haar ( haar werk is hier 10 min vandaan) bijna een uur later ging de telefoon weer.

Haar werkgever weer.

Ze wil niet naar huis en ze hadden haar aan het werk gezet, maar die vrouw die ik niet ken had wel een paar vragen voor me.

Ik schok want ik ken me moeder. Klopt het dat je moeder in de loolaan woont?

Wat moet ik zeggen ja, en dus met haar leugens mee gaan, nee en me moeder laten vallen??

Ik zei nee ik was verrast.

Ben zelf sociaal ook niet sterk en vind het moeilijk op met mensen te praten.

Zat trillend op de bank de vragen af te wachten.

Klopt het dat je moeder een pleegkind heeft? Nee was mijn antwoord, heeft je opa een bedrijf (mijn opa is al 2 jaar dood ) nee dus, en je oma ook niet Nee ook niet

Heeft ze een heel groot huis met boven de stallen een woning. Nee dus

ze had de zoon van haar baas dat huis boven de stallen toe gezegt, er is geen huis boven de stallen er is niet eens een groot huis met stallen.

Klopt het dat je broer afgelopen jaar van de steigers is gevallen en nu dood is. NEE.

En de vragen bleven maar komen en het werd als maar gekker.

Die vrouw zei dat ze niet langer wilde dat me moeder nog bij haar werkte en zei dat ze haar naar mij toe zal brengen.

Toen me moeder met haar baas kwam zat ze er als een verslagen konijntje bij, Maar toen die vrouw weg was vroeg me moeder of ik koffie had en begon ze gezellig over van alles en nog wat te kletsen.

Nu is ze ontslagen maar ze heeft het zelf niet eens in de gate.

Dit soort dingen gebeuren constant en al zo lang als ik me herrinderen kan.

Nu gaat ze scheiden (voor de 2 de keer) en dat betekend dat ze alleen met mijn broertje van 11 jaar gaat wonen.

Ik zie dat niet echt zitten, maar hulp zoeken voor me moeder dat gaat niet ze wil het niet en ze liegt zo goed dat een ieder haar gelooft.

en dan wil ik me broertje niet uithuis laten plaatsen.

Iemand een idee? Wat kan ik hier mee/aan doen?

Hoop op veel tips want zo gaat het niet langer.

alsvast bedankt dizz

• wana

het enige advies wat ik kan geven,maar ben geen deskundige, is zelfstandig worden.

aan de telefoon had je geen vragen hoeven beantwoorden, je had het af kunnen doen met “ liever niet, ik heb mijn eigen ideeën en bevindingen over mn moeder en wil het hierbij laten”

Je hoeft dr niet uit je leven te schrappen, maar je bent ook niet verantwoordelijk voor dr.

Het is n volwassen vrouw die dr leven op dr eigen (miss dramatische en leugenachtige) manier leeft.

misschien is het verstandig wel bij je broertje kenbaar te maken dattie altijd welkom is en zou je in de gaten kunnen houden dat het niet de spuigaten uitloopt maar verder zou ik me minder verantwoordelijk opstelllen en je eigen leven leiden.

Dit klinkt keihard maar mensen zijn moeilijk te veranderen en alleen als ze het zelf willen, kortom je moeder zal zo blijven en jij zal ermee om moeten leren gaan.

sterkte.

• Hoezo

Groot respect dat je NIET met je moeders leugens bent meegegaan!!

Haar op die manier ‘beschermen’ (door voor haar te liegen) helpt haar niet, en jou helemaal niet.

Tips? Ik denk dat je het licht zelf al gezien hebt, je niet laten manipuleren, niet meegaan in haar web van leugens. Ik hoop dat ze hulp gaat zoeken.

En twijfel niet aan jezelf, je hebt het goed gedaan.

Wat je broertje betreft begrijp ik je zorgen… weet er geen oplossing voor. Denk alleen dat ze keihard zichzelf moet tegen komen, tegen de lamp moet lopen zoals nu dat ze ontslagen is door haar leugens, en dan de realiteit onder ogen gaat zien; dat ze hulp nodig heeft.

Zolang de leugens werken is er voor je moeder geen noodzaak om te willen veranderen, dat gaat ze pas zien als ze door iedereen uitgekotst wordt (sorry, hard maar waar)

Sterkte

• dizz

Bedankt voor jullie reaktie's zal er zeker over na denken

vr.groet Dizz