Ik zit zo vreselijk in dubio....

• Twijfelgeval

Wie denkt er met me mee, ik kan hier nergens mee terecht.

Ik woon in het buitenland met een buitenlandse man en twee kleine kinderen. Mijn ouders komen me bijna twee keer per jaar bezoeken. Wij zijn twee jaar geleden met het hele gezin bij mijn ouders op bezoek geweest, het jaar daarvoor niet en vorig jaar ook niet.

Mijn vader wordt in oktober 65 en mijn ouders willen dit graag met het hele gezin vieren door ouderwets vakantie te gaan vieren in Frankrijk.

Mijn man heeft me vandaag verzocht niet te gaan, hij heeft aangegeven dat hij in een dip zit en dat hij heel veel stress heeft van het vooruitzicht van zo een dure reis.Het vooruitzicht van ‘dure ’ dingen maakt hem vaak nerveus; kadoos voor de kinderen, kledinguitgaven die ineens moeten zoals schoenen.

Ik twijfel; aan de ene kant wil ik hem helpen las dat kan, aan de andere kant wil ik mijn ouders niet teleurstellen. Soms verdenk ik mijn man ervan dat hij het expres doet, hij heeft wel vaker sombere buien maar daar doet hij niets aan, hoewel hij nu heeft aangegeven dat hij weer hulp gaat zoeken.

Ik had me erg verheugd op deze reis en ik voel ergens dat ik ‘recht’ heb op een vakantie eens in de twee jaar, is dat egoistisch? In mijn inzien kunnen we ons deze vakantie wel veroorloven, we werken allebei had en verdienen goed.Mijn man vindt van niet en blaast het bedrag steeds verder op, en raakt daar steeds verder van in paniek.

Om in augustus te vliegen moet ik nu gaan boeken, anders wordt het alleen maar duurder. Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn gevoel zegt me mijn man te respectern in zijn wens, maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in; ik wil gewoon met mijn ouders op vakantie!!!

• Lezer

Er spelen verschillende dingen tegelijk.

Je man is somber

Hij vindt het te duur

Jij wilt wel ,jullie werken hard en jij hebt het verdiend en wil ook naar je ouders.

Het lijkt mij dat deze argumenten een ander ongenoegen camoufleren.

Je man hoeft toch niet mee ? Hij wil niet…..respecteer dat.

Zet precies op papier wat het gaat kosten en kijk samen of dit in je budget past.

Als je ouders vragen waarom hij niet mee is zeg je dat hij zich niet lekker voelt.

Verder niet moeilijk doen en geniet van het feest van je ouders nu je ze nog hebt.

• marieke

beste twijfelgeval,

allereerst denk aan jezelf ! en de kinderen.

ga aub naar je ouders met je kinderen.

ik heb een soort gelijk geval meegemaakt, ik woon dan wel niet in het buitenland maar wel met een “zelfde soort man”

het maakte bij mij niet uit wat er gebeurde er was altijd wel een “smoesje” om iets niet door te laten gaan, maar als het bij mij man moest gebeuren dan kan alles !

en de kosten zijn dan niet belangrijk.

het is heel moeilijk om deze stap te nemen, ik voelde mij ook “schuldig”tegenover mijn man, maar na een paar gesprekken met een psycholoog (nee ik ben niet gek)

ben ik al iets sterker. Dus ik weet niet of ik je echt kan helpen hiermee, maar 1 ding weet ik wel zeker Denk aan jezelf, cijfer jezelf niet weg zoals ik dat gedaan heb. en ga naar je ouders en geniet zoveel je kan van deze vakantie want je vader word maar 1x 65.

heel veel succces met je beslissing

groeten van mariek

• Twijfelgeval

Hij wil wel, maar vindt dat het niet kan, omdat we er geen geld voor hebben. Wat Marieke zegt is wel waar; als het iets was wat hij graag zou willen zouden we er wel uit komen met het geld. Ik heb tickets besteld waar ik nog onderuit kan, en ik laat het een paar dagen betijen. Daarna zal ik nog eens de dingen met hem op een rijtje zetten.

Ik zie wel dat het van zijn kant heel manipulatief is om mij zo voor het blok te zetten; “Ik wordt er ziek van, en ik voel me slecht, zie er dus maar vanaf”.

Dank voor het meedenken.

• marieke

Hallo twijfelgeval,

heel jammer als je er vanaf ziet, dat je niet naar je ouders gaat.

ik hoop het beste voor jou en dat je je leven niet te veel laat beinvloeden door je man. Je bent en blijft toch een eigen “ik” laat dat niet van je afnemen.

door niemand!

heel veel sterkte met je keus

groeten van marieke

• Jijk

Via www.msn.nl kun je gratis onbeperkt communiceren met iedereen over de hele wereld in beeld en geluid, dag en nacht. Dus ook met je ouders. Ze kunnen daarvoor naar een internetcafé gaan.

• peter

Luister naar je gevoel. Je wilt graag op vakantie.

Ga je toch lekker alleen weg. Je man moet niet zielig doen,

hij heeft er gewoon geen zin in.

Je kan je aanpassen maar je moet ook jezelf niet vergeten..

succes en denk ook aan jezelf

Peter

• azalaia

Jouw laatste zin is tegelijkertijd jouw antwoord…. zo simpel is het.

Twijfelgeval schreef:

ik wil gewoon met mijn ouders op vakantie!!!

• esther

beste twijfelgeval…….

als je diep in je hart kijkt weet je je antwoord al………

maar je voelt je schuldig ten opzichte van hem……

hij stelt zich afhankelijk op naar jou toe(hij heeft je nodig omdat het niet goed met hem gaat) en wenst dat ook andersom……….

maar jij bent er ook nog als individu……

met je eigen behoeftes en wensen………………..

probeer hem dat duidelijk te maken dat jij dat ook nodig hebt…….

het vervelende is als hij dat niet wilt begrijpen wat je ook doet jij je hoe dan ook schuldig voelt of naar hem toe of naar je ouders…………

het is nooit goed en gezond als iemand z,on druk op je legt.

want uiteindelijk ben jij degene die aan het korste einde trekt……

sterkte…….

van iemand die weet hoe jij je voelt.