Hallo allemaal.
Ik zit in een relatie waarin ik me heel eenzaam voel. Mijn partner is emotioneel vaak niet aanwezig . Ondanks zijn vele bezigheden is hij ook wel vaak thuis maar hij zal niet vaak uit zichzelf (diepgaande gesprekken) voeren waardoor we dichter bij elkaar komen. Hij stelt zich buitenshuis wel heel sociaal op en maakt zelfs makkelijker contacten dan ik! Oppervlakkig weliswaar want vrienden heeft hij niet.
Ik verwijt echt zijn ouders dat zij zich emotioneel ook nooit uitten en zich altijd hard opstelden, ook naar hun kinderen. Ook broers en zus zijn wat dat aangaat (zeer) slecht bedeeld en dat zie ik ook in hun relaties terug. Ik heb het gevoel dat ik steeds de kar moet trekken en dat wordt me steeds zwaarder na zoveel jaar samen te zijn. Ik ben degene die steeds een gesprek moet starten over moeilijkheden met de kids etc en hij zit me dan aan te kijken na het zoveelste verwijt van….waar heb je het over… Hij ziet het soms écht niet. Soms denk ik dat het een stoornis is en hij er werkelijk niets aan kan doen. We zijn ook wel in therapie geweest en hij ook wel alleen in een mannengrope maar het resultaat is slechts van (zeer) korte duur. Soms was het me ook te zweverig. We hebben kinderen en zij vragen ook weleens waarom hun vader emotioneel zo slecht te bereiken/betrokken is. Ik zou willen dat hij uit zichzelf eens stappen zou ondernemen maar dat doet hij niet. Daar zou ik (weer) om moeten vragen. Ik voel me vaak machteloos en weet soms niet meer wat te doen…Durf het ook niemand te vertellen want ik schaam me ervoor. We lijken van de buitenkant zo “gezellig”
Misschien zitten hier lezers tussen die me wat op weg kunnen helpen?? Misschien links naar websites?
Margo