Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik ben een rustige ‘vrolijke’ jongen van 26. Ik werk in de zorg en doe dat graag. Maar zoals vandaag was de planning niet goed opgezet en moest er snel iets geregeld worden, dus ik heb een collega gevraagd of die mij uit de brand wilde helpen en duidelijk gemaakt waarom. Dit heeft die collega ook gedaan, maar met tegenzin en met kritiek naar mij toe van dat beter gepland moest worden.
Probleem was opgelost, maar ik ga dan aan mezelf twijfelen van "ik had het anders moeten doen…' Het ergste is nog dat ik het gevoel heb dat mijn collega's dan achter mij om negatief over mij gaan praten.
Dat negatieve gedenk (en steeds met mezelf bezig zijn) belemmerde mij vandaag in mijn werk wat zich vooral uitte in concentratieverlies. kortaf reageren, vergeetachtigheid, geen zin om te praten en vrolijkheid van 0,0.
En dan werk ik later deze avond nog met een collega die wel vrolijk is en veel praat en ik probeer die dan te ontwijken , want het lukt mij niet om ook vrolijk te zijn en om mee te babbelen.
————-
Wat ik bedoel is dat als ik kritiek krijg of kritiek geef, dan ga ik me klein voelen en onzeker en krijg ik het gevoel dat mensen ook negatief over mij gaan denken. Ik kan dit dondesrgoed relativeren en heb hier vroeger ook therapie (assertiviteitstraining) voor gehad, maar het gevoel blijft:(
————–
Ook was ik voordat ik begon met werken erg moe (slecht geslapen) Kan slaaptekort ook aanleiding om sneller negatief te denken/chagrijnigheid? (als ik moe ben lijkt het wel of ik onzekerder ben)
Ik heb dit gelukkig niet elke dag, maar zit er best mee als ik die momenten heb en voel me dan schuldig tegenover andere collega's dat ik niet vrolijk ben en stil ben.
Zijn mensen die zich hierin herkennen? Ik ben op dat moment zo met mezelf bezig dat ik bijna alles rondom mee heen gebeurt niet goed meer mee krijg.
Tips zijn welkom Ik hoor het graag:)
gr snoopy