Ik heb een maisonnette, boven de douche zonder een raampje dat opengezet kan worden.
De hele gang bladdert af als de pest, de vellen verf hangen er letterlijk bij, maar het interesseert mij totaal niet.
Ik zie het wel, maar het doet me niks.
Ik denk dan op zo'n moment aan veel belangrijkere dingen dan een afgebladderde muur dat ooit nog wel eens geschuurd zal worden.
Wat kan mij die muur nou eenmaal schelen…als ik maar lekker heb gedouched dan voel ik me goed van binnen en van buiten en de rest is maar bijzaak.
Ik heb 2 honden die verharen, 2 konijnen in de keuken los die bij tijd en wijle ook verharen.
Nou, dan moet je wel alles los kunnen laten om niet stapel gek te worden van de stof, haren, kranten die de honden aan flarden scheuren als ze spelen, ik laat het lekker zijn gang gaan en kan er met plezier naar kijken.
Ik gun mijn honden een lekker leven, maar mezelf ook door helemaal niet pietluttig te zijn, ik zou mijn leven helemal vergallen en al helemaal nooit dieren kunnen nemen.
Get a life… en ga genieten.
Wat je ook kan doen is expres eens rotzooi maken: veeg broodkruimels op de grond en dwing jezelf om dit 1 dag te laten liggen.
Na 1 dag mag je het opvegen, maar moet niet….
Als de grond dan weer schoon is, dan kan er wel weer wat rommel ( in jouw ogen dan) op komen maar dwing jezelf om je hier niks van aan te trekken.
Sluit niet je ogen ervoor maar je hersenen, laat niet toe dat iets tussen je oren jouw meteen dwingt dit op te gaan ruimen.
Jij bent de baas over jouw doen en laten.
Dat moet je jezelf aan gaan leren.
Als je van spinnenangst of vliegangst wil afkomen moet je juist in contact komen met vliegen of spinnen omdat die angst anders een obsessie gaat worden.
haha… vliegen….. vliegtuigen bedoelde ik
Ik hou niet van schorpioenen en zal ze nooi en te nimmer oppakken, maar als ikere eentje zou zien lopen over de vloer dan raak ik niet in paniek maar ga de kamer uit en doe alle deuren dicht en bel de dierenambulance op om dit dier veilig weg te komen halen en te brengen naar zijn soortgenoten.
azalaia