Hallo allemaal,
ik heb iets vreemds,wie niet zou je zeggen,maar ok,het gaat om dit.
Ik ben volwassen vent met volwassen baan.
Ten eerste weet ik van mezelf alleen dat ik rustig overkom op anderen.
Ik hou niet zo van praten,ben meer een schrijver,op de pc,goed met woorden etc.
Als ik het woord personeelsfeestje of personeelsuitje hoor,lopen de kriebels over mijn rug.Waarom ? Omdat ik me niet op me gemak voel als ik aan 1 tafel met mensen zit,ik kan dat alleen rustig hebben als ik met vrouw of ouders zit.Als ik met collegas of anderen dit MOET doen,want het lijkt tegenwoordig wel een doodzonde als je niet meegaat met een bedrijfsfeestje,voel ik mij totaal NIET op mijn gemak,ik heb het idee dat iedereen op me let,drukke mensen vermijd ik als de pest,stel je voor dat ze een grap over me maken in het bijzijn van anderen,ik weet dan niet wat ik moet zeggen,en ga nep zitten lachen,maar ik zou zo mijn jas willen pakken,niet uit boosheid maar ik weet me dan geen weg meer te vinden.
Ik kan goed samenwerken met collegas,maar het gezellig even “”chit chatten“” over van alles en niks,heb ik GROTE moeite mee…als ik met 2 of 3 mensen ben gaat het wel,worden het er meer,da ga ik naar het toilet of loop ik gewoon weg…..
Voor de rest zit ik normaal in elkaar,weet alleen dat ik in middelbare schoolleeftijd flink gepest ben 3 jaar lang,achteraf gezien was ik toen al niet assertief genoeg,cq agressief genoeg want ik had die gastjes voor hun bek moeten knallen,maar ok,mogelijk dat dit meespeelt.
Een bedrijfsuitje of erger nog ,een etentje (met een lange grote tafel zogenaamd gezellig zitten wezen en lachen om misplaatste grapjes) is voor mij een CRIME ! Overigens werk ik prima naar mijn zin en wordt beslist niet gepest oid op het werk,maar ik wil gewoon werken,en hierna naar huis,de uitspraak “”gezellig met collegas uit eten“” ……maakt me al ziekerig,terwijl het wereldcollegas zijn…….
Wie herkent dit ?
Is dit verlegenheid , angst , fobie,stukje assertiviteitsgemis ?
Ik heb ook altijd het idee om aardig gevonden te moeten worden en doe daar mijn best voor,ze vinden me ook allemaal aardig iedereen in de omgeving etc,maar ben ik misschien TE aardig en moet ik eens om me heen trappen …….