Hallo allemaal,
Om mezelf even neer te zetten zal ik me even voortsllen. Ik ben dus Rudolph.
Misschien weet iemand wat ik moet door me een kleine handreiking te geven om door te gaan en proberen beter en rustiger in mijn hoofd te worden.
Ik ben nog al een binnenvetter. Als ik ergens mee zit dan praat ik er niet over met mijn beste vrienden of familie. Ik moet het eerst een plekje geven wil ik erover praten. Maar dat is nu een probleem. Ik kan moeilijk dingen van me afzetten. Vooral dingen die niet goed afgesloten zijn bijvoorbeeld. Een voorbeeld 7 jaar geleden is het met mijn toen malige ex uitgegaan na een relatie van ruim 2 jaar waarvan 1 jaar samenwonen. Na die tijd zijn we nog 2 jaar ofzo met elkaar omgegaan als goede vrienden. Maar in die 2 jaar hebben we het eigenlijk nooit goed uitgepraat zeg maar. Het is nooit goed afgesloten. En nu ben ik op een punt dat al die dingen die ik niet goed heb kunnen afsluiten me zo beginnen op te breken dat ik even door de bomen het bos niet meer zie. Er speelt natuurlijk wel meer dan alleen maar dingen die ik niet heb kunnen sfsluiten. Dan heb je nog altijd de “waarom” vragen en de “wat als” vragen. 2 vragen die je het hoofd zo op hol kunnen brengen dat je er gek van word.
Nu ben ik sinds deze week aan het schrijven gegaan. Ik heb gehoord dat het schijnt te werken. En ik ben deze week al mijn vrienden en familie aan het inlichten over hoe ik er op dit moment voor sta. Gistermorgen had ik zoiets van als ik deze dag zo moet doorkomen dat trek ik niet zo rot voelde ik me. Maar naar mate de dag vorderde begon ik me wel beter te voelen en had ik zoiets van al dat praten met vrienden (en hun goed bedoelde adviezen waar je net niks mee kan) zou het werken zou ik me daarom beter voelen dan vanmorgen.
Nu is mijn vraag wat kan je nog meer doen dan alleen schrijven om het van je af te zetten? En is er een manier die je kan leren dingen beter te kunnen relativeren? En zo makkelijker van je af kan zetten.
Bij voorbaat dank
Rudolph