Missing link

• Jmf

Hoi,

Zoals de titel het al zegt heb ik een missing link in de volgende situatie.

Sinds enkele jaren heb ik een mobiele telefoon. Nadat mijn schoonmoeder wist dat ik een mobiel had belde ze me om de haverklap op om de meest onnozele dingen.

Dat heeft er toe geleid dat ik mijn mobiel, zodra zij belde, niet meer opnam.

Daarna belde ze mijn man die dan met een brede grijns de telefoon aan mij gaf waardoor ze me alsnog bereikte. Vervolgens tegen mijn man gezegd dat ik niet bereikbaar ben voor onnozele dingen.

Nu belt ze uitsluitend nog mijn man en tegenwoordig werken we ook niet veel samen meer maar gaan voornamelijk in ons werk onze eigen weg.

Soms belt ze hem voor de meest onnozele dingen, maar ook met dingen waarmee ze absoluut niet bij ons hoeft te zijn.

Voorbeeld: als er een ongelukje gebeurt is belt ze eerst mijn man om te vragen of ik bij hem ben als hij dan vraagt wat er is dan zegt hij dat ze de huisarts moet bellen i.p.v. hem. Als de televisie stuk is belt ze hem of hij de televisie kan maken waarop hij zegt dat ze dan niet hem moet bellen maar een man die de televisie kan maken.

Wat ik niet begrijp is waarom ze dan haar zoon belt i.p.v. gelijk de desbetreffende persoon.

Is het aandacht??? Afhankelijkheid????

Groet,

Jmf

• Paula

Hoi Jmf,

Het feit dat je man veel meer lijkt te accepteren van zijn moeder dan dat jij dat doet geeft frictie. Dat is wel duidelijk. Zoals je de situatie beschrijft geef ik jou geheel gelijk (maar ik hoor natuurlijk één kant van de zaak). Zo vaak bellen voor frutsels en sutsels dat kán gewoon niet. Aan jou/jullie de taak daar méér dan duidelijk tegen haar over te zijn. En het liefst met woorden!

Zolang jouw man akkoord gaat met deze situatie i.p.v. zijn moeder een halt toe te roepen onder het motto ‘wie niet horen wil die moet maar voelen’, schieten jullie niet veel op. Zaak is dus dit met jouw man uit te praten en te zeggen hoe zeer het je stoort en hoe lastig het voor jou is dat hij jou daar niet in lijkt te steunen. Ik zou me knap machteloos maar ook pissig door voelen. Zijn moeder lijkt zich teveel in jullie leven binnen te dringen en je man lijkt geen redenen te hebben om dit een halt toe te roepen. Ik denk dat het hier om gaat. Welke plek neem jij bij hem nou eigenlijk in?

• Saskia

Aandacht.

Dit is een lastige , want hoe meer je haar afwijst hoe harder ze zal proberen jullie aandacht op te eisen.

• Jmf

Okee, aandacht.

Ikzelf denk dat als we dat lang genoeg negeren, dat het wel indut.

Zo heb ik dat ook gedaan toen ze mij iedere keer belde.

Maar waarom zou ze zo graag aandacht willen hebben van mij en mijn man????

Ze kan die ongelukjes toch ook met m'n schoonvader oplossen of overleggen?

Lijkt mij, dat als je wat hebt, dat je als eerste naar je man toe gaat…

Groet,

Jmf

• Saskia

Goede vraag, maar niet te beantwoorden door een buitenstaander.

Weet niet hoe de relatie met haar man is en hoe hij met haar omgaat.

Misschien is ze eenzaam, misschien wil ze gewoon wat meer aandacht van jullie.

Misschien zou je haar eens ,zomaar, een beetje verwennen door haar een leuke dag te bezorgen . Haar mee uit te nemen, haar jullie onverdeelde aandacht te geven.

Nu is ze in een positie van lastpak terwijl ze waarschijnlijk jullie gezelschap zoekt.

Deze zin begrijp ik niet helemaal, hoop dat je niet jouw huwelijksrelatie bedoelt.

“Nu belt ze uitsluitend nog mijn man en tegenwoordig werken we ook niet veel samen meer maar gaan voornamelijk in ons werk onze eigen weg”

• Jmf

> Deze zin begrijp ik niet helemaal, hoop dat je niet jouw

> huwelijksrelatie bedoelt.

>

> "Nu belt ze uitsluitend nog mijn man en tegenwoordig werken

> we ook niet veel samen meer maar gaan voornamelijk in ons

> werk onze eigen weg"

Nee, niet onze huwelijksrelatie. We zijn zelfstanding ondernemer en runnen ons bedrijf samen, maar wel op onze eigen manier. Af en toe wat klussen samen, maar toch wel vaak apart. We hebben allebei zo onze eigen klussen en klanten.

Mijn schoonvader is een erg moeilijke man. Hij houdt ook geen rekening met anderen, zijn vrouw niet, maar ook algemeen niet met anderen en gaat gewoon z'n eigen gang.

Misschien probeert ze dat bij ons te compenseren.

Maar blijf er wel bij dat ze bepaalde dingen toch echt met haar man moet oplossen en niet met ons.

Groet,

Jmf