Doelgericht positief denken.

• Marja

Positief denken kan daadwerkelijk je leven veranderen.

Het komt er voornamelijk op neer dat je met doelgericht positief denken leert om met alle dingen (óók als ze minder prettig zijn) goed om te kunnen gaan. Er mee om te kunnen gaan op een manier waar je je, ondanks alles, tóch goed bij voelt.

Een veelgestelde vraag: Als je positief denkt kun je toch nog steeds tegen problemen aanlopen, wat heb je er dan aan?

Antwoord: Klopt, je kunt ook dán minder prettige dingen meemaken. Alleen “bijten” doelgericht positief denkende mensen zich niet vast in het negatieve en kunnen daardoor beter en oplossingsgerichter met problemen omgaan.

Over dit onderwerp is een makkelijk leesbaar boekje verschenen. In tegenstelling tot veel andere andere boeken die over positief denken geschreven zijn; voor de stategie in dit boekje hoef je NIET te kunnen visualiseren.

Kijk voor meer info op: www.gelukwaaromniet.nl

• Joop Boukes

helemaal eens. Onlang een comunity opgestart voor positivethings. Misschien een aanrader om veelvuldig met positiviteit (van jezelf en anderen) in aanraking te komen, groet Joop

• Saskia

Niet denken, geen waardeoordeel geven aan gebeurtenissen, zaken of mensen .

Dingen zijn zoals ze zijn.

Negatief of positief labelen verandert er niets aan. Het vormt alleen jouw emotie erover en wat schiet je daar mee op ?

• Marja

Het is geen kwestie van simpelweg “labelen”, maar van je niet focussen op de negatieve kant van situaties en/of gebeurtenissen.

En ja, het maakt een wereld van verschil welke emotie de boventoon voert. Bij een positieve kijk op de dingen voel je je emotioneel een héél stuk prettiger (en sterker) dan wanneer je je focust op de negatieve kant van de zaak.

• Joop Boukes

Labelen gebeurt vanuit jouw eigen referentiekader. Dit kader, waaruit je handelt, is gebaseerd op ervaringen opgedaan in jouw verleden. Wat wij denken noemen is vaak het je bewust worden van gedachten die zich aandienen. Dit aandienen gebeurt ook vanuit jouw refentiekader. Positief en negatief zijn derhalve zeer persoonlijk gekleurd, maar dat neemt niet weg dat ze er zijn. Sommige zaken zijn nu eenmaal prettiger om te ervaren dan anderen. De interpretatie van jij zelf positief of negatief noemt heeft dus eigenlijk weinig te maken wat positief of negatief zou zijn. Wel is al bekend dat sommige manieren van benaderen en ervaren prettiger zijn, meer ontspannen, beter voor je gemoed, je immuunsysteem, je contact met bekenden en vreemden, met de wereld om je heen. En dat is volgens mij wat wij positief zijn gaan noemen als mens. Voor meer over deze manier van benaderen kun je, las je wilt, zien op www.joopboukes.nl. Groet Joop

• Joop Boukes

Iedereen is overigens uitgenodigd op www.positivetings.ning.com om deel te nemen (of af en toe te bezoeken). Welk gevoel het opleverd weet ik niet.

• Saskia

Het zijn de gedachten die de emoties veroorzaken.De bron van veel leed.

Is het niet mooi dat jij de baas bent over je gedachten, dus ook dat je ze kunt stoppen ?

Niemand die je verplicht te denken zoals je doet.

Te zien oa op dit prikbord is hoe mensen lijden onder hun repeterende gedachten.

Doe het maar. Iedere keer dat je denkt over iets wat geweest is of wat zou kunnen gebeuren zeg je stop en ga je met je aandacht naar wat je nu aan het doen bent.

Het werkt bevrijdend.

• Joop Boukes

Dank je saskia, ik wist het. Op http://positivenews.ning.com/video/video staat een filmpje dat heet “How the brain works” dat uitlegt hoe het in de hersenen werkt. Nogmaals dank voor je reactie.

• hankypanky

…alleen jammer dat er op een prikbord dan eigenlijk weer (commerciële) reclame wordt gemaakt. daar is dit prikbord dacht ik niet voor. tenzij het wel zo is, dan lees ik dat wel van de beheerder ofzo..

• Joop Boukes

De insteek was om iemand de kand te geven zich te verdiepen in een manier van denken en benaderen. Op deze site (ik zal hem niet meer noemen) is een verzameling te vinden van artikelen en links waarin deze verdieping mogelijk is.

Op opdrachten zit ik niet te wachten want de vraag is groot genoeg om niet te hoeven adverteren op een prikbordpagina. Ik begrijp de gedachte achter je bericht en zal het in de toekomst vermijden.