relatie dochter

• marie

Mijn dochter heeft haar vriend ingeruild voor een oude(re) man.

Wat kunnen wij het beste doen?

Bedankt voor het meedenken.

• Collie

als je dochter ouder is dan 18 helemaal niks, behalve er voor je dochter zijn en blijven…

Bij jongere kinders kon je een ongeschikt vriendje nog weleens weg krijgen door hem de hemel in te prijzen maar ik geloof niet dat die vlieger tegenwoordig nog op gaat.

Ik snap dat je bezorgd bent, maar het ligt helemaal aan het karakter van je dochter, jouw karakter én het karakter van deze nieuwe vriend, hoe je hiermee om zou kunnen gaan.

• azalaia

Hoe oud is je dochter en wat is oud(dere) man…

Probeer er op een subtiele achter te komen hoe het nu zit met deze relatie van je dochter, als je er open voor staat zal ze je er meer over kunnen vertellen.

azalaia

• wana

Ik denk gewoon enthousiast voor haar zijn, ze zal het blijkbaar nodig hebben op dit moment in haar leven en hoe minder moeilijk je daarover doet, hoe wijzer lijkt me.

Dan kan de relatie zich gewoon ontwikkelen en is het niks komt ze daar zelf achter.

Je kan misschien wel gewoon eerlijk zijn tegen je dochter over je twijfels en je angsten voor deze relatie als het maar niet verwijtend is.