Voel me raar

• Berdien

Hallo Allemaal,

Op dit moment voel ik me heel raar. Mijn lichaam voelt niet als de mijne heb dit al twee dagen en gister avond kreeg ik zo'n huil bij en raakte in paniek. Ik weet niet meer wat het is… Ben heel afwezig net of ben ik niet echt op deze aarde. Dit zelfde gevoel had ik eens toen ik spacecake had gehad, maar dit is al maanden terug geweest. 2 jaar terug heeft mijn broer zelfmoord gepleegd omdat hij scyzofreen was en borderline had… Nu ben ik heel bang dat ik de zelfde soort dingen heb en hierdoor in paniek raak ofzo… De huisarts wilde mij al naar het GGZ hebben maar mijn broer zat daar twee week en pleegde vervolgens zelfmoord… Dus wil daar eerst nog even over nadenken.

Hebben jullie enig idee wat er met mij aan de hand kan zijn?

Berdien

• wendy

Hoi Berdien

Ik kan je helaas niet zeggen wat je mankeerd. Het enige wat ik kan zeggen is dat jij je broer niet bent en dat er niet het zelfde hoeft te gebeuren. Als ik jou was zal ik gewoon een gesprek aangaan met het ggz. Zij kunnen je echt opweg helpen.

Zet hem op. Groeten van Wendy

• Martin

Beste Berdien,

Wat ik van je lees klinkt mij niet als borderline of schizofrenie in de oren, hoor. Ik denk niet dat je gelijk bang hoeft te zijn dat je ook een dergelijke aandoening hebt.

Borderline in combinatie met schizofrenie is heel ernstig. Een relatief groot percentage van de mensen met alleen al borderline en schizofrenie onafhankelijk overweegt/pleegt zelfmoord.

Borderline en schizofrenie kan de ggz niet genezen in twee weken, dus ik heb het idee dat de ggz heel goed los zou kunnen staan aan de zelfmoord van je broer. Hij leed aan twee hele erge stoornissen.

Ik zou als ik jou was niet bang zijn dat jij dat ook onmiddellijk hebt, maar het is altijd goed om hulp te zoeken, dus als ik jou was zou ik gewoon naar de ggz gaan.

Baadt het niet, dan hoeft het niet te schaden

• nanna

Berdien

Luister naar de huisarts en zoek hulp, al is het maar voor je gerust te stellen

Heel verdrietig dat je broer zelfmoord gepleegd heeft, maar dat is zijn eigen beslissing, dit wordt echt niet aangepraat door het GGZ, integendeel; Schaam je niet, zoek hulp; daar zijn ze voor.

Nanna