Na de beruchte herkeuring van het UWV ben (ook) ik van 80-100% arbeidsongeschikt, weer ineens genezen en volledig arbeidsgeschikt geacht.
Een periode die ik met ‘leven in een hel’ vergelijk volgde. In bezwaar gaan tegen de beslissing van het UWV: jezelf keer op keer op keer op ker bewijzen, verdedigen…. Uiteindelijk won ik het bezwaar tegen het UWV en ben ik weer 80-100% afgekeurd.
Gevolg is nu wel dat mijn leven totaal op zijn kop ligt; ik heb ruim 6000 euro schuld nu, uithuiszetting dreigt, de energieleverencier wil tot afsluiting overgaan, mijn verzekering is geroyeerd… Kortom ik ben terug bij af.
Ikzelf heb me enorm ingespannen de laatste twee en half jaar en het lijkt erop dat ik nu ook weer mijn aanvullign op mijn WAO ga ontvangen ( ik werkte halve dagen en krijg dus van het UWV 70% van mijn laatst verdiende loon; dat is beneden het minimum en de sociale dienst dient dit aan te vullen ).
De sociale dienst is niet bereid het geld dat ik twee en half jaar van ze heb moeten missen terug te betalen: de 6000 euro schuld heb ik dus kado gekregen door een ‘foute inschatting’ van die geweldig kundige UWV artsen en de sociale dienst die er toch is om mensen te helpen helpt me duidelijk niet uit de schulden; het geld dat mij toe komt blijft in hun bezit.
Ik ben doodop en kan niet meer: heb een kop als een bom, denk soms dat het beter is er een einde aan te maken; maar ik ben juist het zover gekomen…
Ik kan dagelijks wel huilen en slaap bizar slecht, trek in eten heb ik niet en ik voel me vooral nog alleen lusteloos en verwachtingsloos.
Ik zou zo graag willen dat ik NU pauze mag nemen; dat IEMAND het van me overneemt; een zogenaamd wettelijk vertegenwoordiger ( aanwijzen ) maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Feit is gewoon: ik voel diep van binnen in elke cel van mijn lichaam dat ik deze
situatie niet lang meer zal aankunnen ook al maak ik best positieve vorderingen; nu is mijn geest ‘op’ en ‘er klaar mee’…
Weet iemand wat ik moet doen? Hoe ik hulp kan krijgen? Momenteel heb ik wel een hulpverlener bij Kwintes maar die heeft er blijk van gegeven dat ik aan dergelijke hulp niets heb. Ik voel me zo enorm alleen staan en zo machteloos…
Hoe kan ik iemand aanwijzen die ik op papier zet mijn wettelijk vertegenwoordiger te zijn zodat ik even afstand van dit alles kan nemen?
Hoplelijk ben ik duidelijk geweest in de uitleg van mijn situatie en nog meer hoop ik op adviezen waarmee ik weer verder kan!