zelfmoord

• Saskia

sinds een paar jaar ben ik niet meer gelukkig. ik heb veel pech in de liefde want iedere jongen die ik leuk vindt die laat na een tijd niets meer van zich horen. ik blijf dan over met heel veel vragen en snap niet waarom het eerst heel leuk was en opeens is hij tegen mij gekeerd. ik wordt hier heel verdrietig boos en uiteindelijk eenzaam van. ik ben ook moe om maar verliefd te worden en iedere keer hetzelfde te ervaren. het leven begint me zwaar te vallen want iedere keer voel ik pijn en verlatenheid. ik heb daarom ook geen zin meer om te leven als iedereen toch maar doet wat hij wil en mij vaak kwetsen.

wie weet er raad of kan hier op reageren?

• Saskia

Het is de vraag of je pech hebt.

Als je geen inzicht hebt in je gedrag dan blijf je de “fouten” herhalen en is het resultaat steeds hetzelfde.

Heb je nooit aan die vriendjes gevraagd waarom ze het uitmaken ? Ze hebben er vast wel iets over gezegd. De kunst is om daar naar te luisteren zonder in de verdediging te gaan.

Vraag aan een vriendin of familie ,die het goed met je voorhebben ,wat zij als oorzaak zien.

Als je helemaal vast bent gelopen kan je ook een paar gesprekken hebben met een professionel.

Heb je trouwens zelf een idee wat er steeds mis gaat ?

• azalaia

Ga eens een tijdje helemaal geen relatie aan, en probeer het gezellig te hebben met jezelf.

Zoek de rust en balans eerst bij jezelf.

Misschien ben je toch wat onzeker of een relatie wel goed zal gaan en dan gaat het juist niet goed.

Probeer meer ontspannen te leven en dit soort van zorgen opzij te zetten.

Neem een leuk hondje uit een asiel, dan geeft blijdschap en steun, dieren eisen zelf niets behalve een goede verzorging en veel liefde van het baasje.

Focus je nu niet meer op het willen hebben van een relatie, dan komt later wel weer.

Ga genieten van allerlei andere dingen, juist de kleine dingen die zo mooi zijn in het leven maar waar veel mensen aan voorbij gaan.

Of ga op een kunstschilder cursus, wie weet wat voor artistieke kwaliteiten je bij jezelf ontdekt.

Alles is goed zolang het maar geen relatie is (voorlopig dan…)

azalaia

• Hans.

Hoi Saskia.

Wat de andere ook al heeft geschreven, laat de jongens een poos met rust, omdat als je nog wat van liefde voelt van je vorige vriendjes het niet goed is om dan weer een nieuwe relatie aan te gaan, je gaat vergelijken die heeft dat en die andere had weer wat anders enz. Maak eerst schoon schip bij je zelf zodat je je concetreren kan op de volgende ontmoeting.

Blijf ook onder alle omstandigheden je zelf, laat je niet verleiden tot dingen die een jongen van je wil, wat je zelf geen zin in hebt, vooral wat seks betreft.

Ga eerst van het leven genieten en als je ooit trouwen wil komt vanzelf de goede man of jongen, dat is zo vast als 2+2=4 is.

Sterkte groeten H@ns.

• hankypanky

'we' weten nog veel te weinig van je, om eigenlijk een soort van advies/idee te kunnen geven vind ik.

hoe oud ben je? hoeveel vriendjes praat je over? wat voor omgeving zit je? heb je goed vriendinnen? heb je een goed contact met je ouders enz.enz.

dan pas kun je wat zeggen..

• hankypanky

sas, waar ben de nou? zo zeggen we dat in brabant. hup, we helpen jou weer ff op de rit, maar dan moet je wel komen natuurlijk.

• Michel

Saskia,

Een droevig bericht. Ik kan je verdriet bijna tastbaar voelen.

Je wilt graag aardig gevonden worden. Dat wil iedereen. Ik ook. En als mensen je aardig vinden, ga je ze vertrouwen. En dan blijkt na een poosje dat ze heel hard bij je vandaan rennen. Dat doet pijn en je voelt je afgewezen en verlaten.

Ik wil je de volgende vragen meegeven. Denk er 's over na of reageer er op.

* Hou je van jezelf?

* Weet je hoe waardevol je bent?

* Heb je veel bevestiging en liefde ontvangen van je ouders?

* Heb je ervaren wat het is als mensen onvoorwaardelijk om je geven?

* Kun je met je probleem bij je ouders terecht?

* Heb je andere mensen/vriendinnen met wie je erover kunt praten?

Wat je ook voelt Saskia, de waarheid is dat je een uniek en bijzonder persoon bent. Dat moet je je iedere dag voor ogen houden. Je BENT waardevol. Ik hoop dat je dat gaat beseffen.

Als je wilt kan ik je in contact (email) brengen met een meisje die in dezelfde situatie zat als jij nu zit. Ze is nu een aantal jaren verder en is inmiddels een gelukkige vrouw geworden. Het is voor jou ook mogelijk!

Laat maar even horen. Ga niet bij de pakken neerzitten hoor.

Met een hartelijke groet.

• barbara

Hallo Saskia,

Het komt op alle leeftijden voor, zodra de ‘vriend’ gekregen heeft wat hij wilde …is hij op zoek naar de volgende….Kan mij wel goed indenken dat je het ervaart als ‘een koude douche’ .. Toch zegt het meer over hem dan over jou!! Ik had sex met iemand, het was heeerlijk, maar hij is vertrokken en ik heb niets meer van hem gehoord….Tja ….. het is echt onbeschoft! Ga er net als ik…NIET MEE ZITTEN….

Er zijn mensen die hier nou eenmaal niet serieus mee omgaan, ze willen zoveel mogeijk ‘scoren’ met zoveel mogelijk mensen!….

Denk wel, dat als je een serieuze relatie wil, dat je dan niet meteen alles geeft wat hij wil, maar het rustig opbouwen….Het is mischien raadzaam, een assertiviteitstraining aan te vragen bij de huisarts, zodat je wat sterker in het leven komt te staan….Want om nou met zelfmoordgedachten rond te lopen vind ik toch erg hoor, dat moeten zij niet waard zijn!!

Ben ervan overtuigd, dat je een hooggevoelig en zeer waardevol persoon bent…

Zie het gewoon als een leerproces en sta erboven, zij zijn jou niet waard en geloof mij…zij komen zichzelf nog wel tegen, daar geloof ik in! Ook zij maken mee, dat zij gedumpt worden en er mee zitten!

Je bent geen persoon voor one-night-stand maar meer iemand voor een betrouwbare warme relatie…..zie het onderscheid…!!! Heb respect voor jezelf en kijk wat jij belangrijk vind en wat jij wilt,,,,,,

• azalaia

Hoe is het nu met je Saskia?

azalaia