Een tijdje geleden ben ik bij mijn huidige werkgever begonnen en vanaf dag 1 ziet een collega mij als een bedreiging. Eerst geprobeerd zelf met haar te praten maar ik werd gewoon genegeerd en weggestuurd. Daarna via de leidinggevende. Die erkent het probleem, die persoon is al jaren aan het terroriseren en er gaat binnenkort wel iets veranderen maar daarmee is mijn probleem niet opgelost want ik ben bang.
Bang wat mijn nieuwe collega's van mij zullen denken, bang voor de reactie van die vrouw. Ze maakt vervelende opmerkingen als ik in de buurt kom, ik vermoed om een reactie uit te lokken maar ik negeer het en loop weg. Is dit wel goed, kan ik niet beter de confrontatie aangaan? Ze roddelt ook met anderen en ik ben zo bang dat die mensen ook raar naar mij gaan kijken. Ik wil niet naar hen toestappen om te vragen wat ze zegt want ik wil niet hetzelfde zijn en ook roddelen maar het zit me helemaal niet lekker.
Elke dag hou ik me voor dat er niets gebeurt en dat het niet mijn probleem is maar ik zit elke dag met die angst. Hoe kan ik hier mee omgaan? Het belemmert mijn werksfeer en vaak lig ik 's nachts er ook aan te denken. Kan iemand mij helpen?