hallo iedereen,
ik zit al een tijdje ergens mee en ik weet niet wat ik ermee aan moet dus misschien dat ik hier wat advies krijg.
ik pieker dag en nacht over dingen voornamelijk dingen die op het werk gebeuren.
ik heb een baan met wat verantwoordelijkheden en ben steeds bang dat ik het niet goed doe.
ik werk in een winkel als assistent cheffin en steeds als ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan pieker ik daar over zo erg dat ik er misselijk van word en last van me maag krijg.
een voorbeeld hiervan is heb op een dag een kasverschil in de lades en weet dat het komt omdat de kassa is gecrasht maar dan ga ik naar huis helemaal over de zeik en heel het weekend ziek geweest van het piekeren en durf niemand te bellen bang dat ik teveel ben.
dagelijks pieker ik over dingen die ik misschien niet heb goed gedaan en ga scenario's in me hoofd halen dat ik word ontslagen en dat soort dingen.
ik weet dat dit niet goed is heel mijn dagelijks leven word erin belemmerd kan niet meer genieten van bijvoorbeeld een avondje naar de film gaan. constant denk ik dan aan dat probleem.
en niet alleen pieker ik over het werk (al is dat wel het meeste gepieker).
ik pieker ook als ik op vakantie ga want stel dat het vliegtuig neerstort
op de kermis ook stel ik ga in een attractie en hij gaat kapot!
ik haal van alles in me hoofd en geniet nergens meer van en krijg ik huilbuien.
wat moet ik hiermee, kan ik hiermee naar de dokter? en wat doet de dokter ermee?
meer mensen die dit herkennen?
met vriendelijke groeten Mandy