Heb NU echt hulp nodig

• marjolein

Hallo mensen,

mijn rugzak is nu echt vol. Ik kan het niet meer alleen aan! Er is zoveel gebeurd in mijn leven, als opsomming even in het kort, incestverleden, mishandelingen, ernstige ziekten, zwaar ongeluk, aanranding, partner overleden…..

Ik kon altijd goed mooi weer spelen en iedereen in mijn omgeving complimenteerde me dat ik zo goed met alle situaties om kon gaan…nu ben ik bijna 30 en ik kan de schijn niet meer ophouden…ik probeer zo het positieve in het leven te zien en niet te verdrinken in mijn eigen zelfmedelijden maar ik kan het niet meer….

ik heb al bij het spoor gestaan maar ik ben daar te laf voor en wil nog helemaal niet dood eigenlijk…maar op dat moment hoefde het allemaal niet meer…

Nu is dus toch echt het besef gekomen dat ik nu echt hulp nodig heb…

maar hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb er geen flauw benul van?

Ja in een gouden gids bladeren..maar hoe kom ik bij een fijne therapeut?

Met allemaal een intake gesprek voeren?

Kunnen jullie mij helpen met de eerste grote stap te zetten.

Alvast bedankt.

• azalaia

Om te beginnen zou je een goede virend/vriendin in vertrouwen kunnen nemen waar jij je verhaal aan kwijt kan. Die persoon hoeft alleen maar te luisteren en jou serieus te nemen.

Dan is de eerste lading uit je rugzak en voel je je misschien al een beetje meer opgelucht dat je het tegen iemand heb verteld.

Dan kan je naar je huisarts en ik hoop dat hij je dan kan doorverwijzen naar een goede therapeut.

Heel veel sterkte en hou het niet langer meer voor je maar gooi het eruit.

azalaia

• Saskia

Hallo Marjolein

Verstandig dat je de beslissing hebt genomen om hulp te vragen.

Daar lijk je wel aan toe te zijn.

De huisarts is een goed beginpunt.

Uit de goudengids zou ik je niet aanraden.

Als je het, in de tussentijd , even te moeilijk hebt kan je bellen of mailen naar: http://www.soshulp.nl/ of :

http://www.korrelatie.nl/home

Sterkte en laat ons weten als wij iets voor je kunnen doen.

• toet

Beste Marjolein,

Je bericht op dit prikbord bewijst dat je wilt leven en dat je je problemen kunt oplossen. Je klinkt intelligent. Je wilt je geliefden vast niet intens verdrietig maken met jouw dood. Je wilt niet dood, maar je wilt gelukkig worden en je hebt steun nodig. En dat kan, als je de juiste beslissingen neemt.

Schrijf alle problemen in je leven op en zoek zonodig een nieuwe partner. Eventueel via een datingsite. En je kunt eventueel af en toe een professionele massage nemen.

Probeer in je leven mensen te ontlopen die je zouden kunnen mishandelen. Kies je contacten en leefomgeving met zorg. Neem je twee beste vrienden in vertrouwen over je situatie, als ze daarover hu mond kunnen houden naar anderen. Toneelspelen is erg vermoeiend. En misschien kun je je ouders in vertrouwen nemen of een ander familielid?

Lees een praktisch boek over cognitieve gedragstherapie. Ga naar een liefst grote bibliotheek of een grote boekhandel en zoek daar een duidelijk en praktisch boek over cognitieve gedragstherapie. Dat staat bij de afdeling gedragstherapie, psychotherapie, psychologie of gezondheid. Vervolgens kun je dat boek tweedehands kopen via internet door de titel op te zoeken via een zoekmachine samen met het woord tweedehands. Eventueel kun je op dit prikbord vragen of dat een goed boek is.

Als je ook een psychotherapeut of zoiets zoekt, moet je iemand zoeken waarbij je je op je gemak voelt en waarbij je verbeteringen merkt in je situatie. Zoniet, dan moet je na een paar bezoeken weggaan en een andere zoeken. Er zijn namelijk therapeuten waar je erg weinig aan hebt. Je kunt therapeuten vinden via je huisarts of via het maatschappelijk werk bij jouw in de buurt. Maatschappelijk werk wordt georganiseerd door de gemeente.

Je kunt ook emailtherapie overwegen. Dat kan misschien ook anoniem. Zie Google: internettherapie, email-therapie, “psychotherapie via internet”, enz…

Via websites en internetforums kun je veel nuttige tips vinden over het omgaan met psychische problemen. Zie daarvoor ook dit psychologie-prikbord en

www.ggz.startpagina.nl

Veel succes.

• Tarak

Je kunt nu direct chatten met een vrijwillige hulpverlener van Sensoor

http://www.federatie.sensoor.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=29

• Tarak

Hier vind je meer adressen voor gratis hulpverlening via chat:

http://www.google.com/search?num=100&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=sos-telefoon+chat&btnG=Zoeken&lr=

http://www.google.com/search?q=hulp+chat&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

• Tarak

hulp via chat

http://www.google.com/search?q=hulp+chat&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl%3Cimg%20src=

• Marjolein

dank jullie voor jullie hulp..de eerste stap zetten is zo moeilijk daarom probeer ik het denk ik eerst via de anonieme weg nog..ik ben er gewoon niet aan toe om alles in 1 keer op te gaan rakelen..dat kan ik echt niet aan…

Helaas is mijn incestverleden in mijn eigen familie geweest dus is het misschien begrijpelijk dat ik daar geen contact meer heb. Ook de mishandelingen en vernederingen waren van vroeger..Doordat ik mijn partner heb verloren aan de K ziekte durf ik geen relatie meer aan te gaan, bang om ze weer kwijt te raken..ik durf me niet meer te binden..Mijn vrienden wil ik niet opzadelen met mijn grote verdriet, ze kennen me als de leuke spontane marjolein en als ik ze ga opzadelen met mijn problemen ga ik ze vast en zeker kwijt raken en dan ben ik helemaal alleen op de wereld…

Ik zal eerst eens anoniem gaan rondkijken op de sites die jullie gegeven hebben en eens inlezen in documentatie.

Anders probeer ik het eerst wel alleen zo belast ik ook niemand met mijn verleden…

Nogmaals lief van jullie dat juliie zo meedenken met iemand die je niet kent.

• toet

Marjolein,

Het komt goed met je. Je hoeft zeker niet alles tegelijk op te rakelen bij een therapeut als je dat aangeeft. Bij pure cognitieve gedragstherapie hoef je zelfs helemaal niks op te rakelen.

Start snel met de anonieme hulp via internet. En bouw het vandaar geleidelijk op. En voel je vrij om dingen voor jezelf te houden die je niet of of niet wilt vertellen. Niemand kan je dwingen om geheimen te vertellen als je dat niet wilt.

Intieme relaties kunnen belangrijk en nuttig zijn bij het verwerken van emotionele problemen. In intieme relaties hoef je je niet perse emotioneel te binden als je dat eng vindt. Wees daar dan vooraf open over.

Zoek informatie over PTSS en over trauma's door geweld en pesten. Kun je dat?

Gebruik je tranen waar ze voor zijn, namelijk het vragen van steun als je zelf niet meer verder kunt. Zoek via datingsites, chatrooms en specifieke internetforums gericht naar wijze en aardige vrouwen (of mannen) met wie je over je problemen kunt praten of chatten, eventueel anoniem. Die mensen zijn er genoeg. Maar eis niet dat het ook glamourous party animals zijn.

Als je toch zou besluiten om je leven te beëindigen, laat het hier dan op tijd weten. Je bent nooit alleen.

• Marjolein

als je op forums kijkt zijn het altijd verschillende onderwerpen…incest, rouwverwerking enz…maar kan me moeilijk bij allemaal aansluiten.

en kan ptts veroorzaakt worden door meerdere trauma´s??

ik heb ook eens rondgekeken, maar er zijn weinig pagina´s waar ik me meteen vertrouwd bij voel om mijn verhaal nog eens te uiten…dan op dit prikbord…

wanneer ik zou besluiten mijn leven te beeindigen dan ben ik bang dat ik te ver heen ben en niks of niemand me meer kan schelen…zover is het nog niet…maar het duurt niet lang meer