Ik heb het al twee keer op dit forum in een topic gezegd als reactie, maar ik vind het belangrijk genoeg om hier een afzonderlijk topic over te plaatsen.
Nederland behoort tot de landen die de grootste dichtheid aan psycholgen hebben. In ons land zijn er daarnaast verschillende alternatieve therapieen en geneeswijzen mogelijk(denk aan : spirituele geneeswijzen).
Echter is sinds enkele jaren het beroep van psycholoog geen beschermd beroep meer. Dat houdt in dat iedereen zichzelf psycholoog mag noemen.
Omdat ik vaak verhalen hoor van mensen die zeggen ‘beschadigd’ uit een behandeling te komen, wil ik graag wijzen op de mogelijkheid te checken of jouw psycholoog een erkende psycholoog is.
Een erkende psycholoog, die daartoe de juiste kwalificaties heeft gekregen door middel van een juiste en erkende opleiding, is geregisteerd bij het Nederlands Insituut voor Psychologen. (www.psynip.nl).
Voordat je een psycholoog raadpleegt, checkt u dan alstublieft of deze ook bij het NIP staat geregistreerd en als u op zoek bent naar een psycholoog, dan kunt u van het NIP een uitdraai krijgen van erkende psychologen in uw buurt.
Met vriendelijke groet,
Martin