Derde en laatste kans

• wokkie

Hallo,

Ik ga een opleiding beginnen in de zorgsector ik heb hier de afgelopen 7 jaar 2 kansen voor gehad, maar heb die opleidingen nooit afgemaakt.(SPW4/Verpleegkundige) De reden daarvoor was dat ik onzeker was en faalangst had. Ik stelde alles uit en nam weinig initiatief, Ik had gewoon veels te weinig zelfvertouwen!

Maar nu krijg ik nog een kans (op een werkplek waar ik al 6 jaar werk) en ik ga die ook zeker aan en ben ook gegroeid in al die jaren, maar die onzekerheid blijft knagen

Ik wil en moet het gewoon halen anders raak in mijn werk kwijt.

Is er misschien iemand met ervaring in deze situatie? Of iemand die tips voor mij heeft? Tips om passief en uitstel gedrag te voorkomen en om assertief te worden?!

Ik wil die diploma halen. Ik moet voor mijn gevoel wel,omdat het werk mij aanspreekt en ik goed functioneer, maar ik loopt steeds weer tegn die praktijkopdrachten aan.

gr wokkie

• wokkie

iemand die mij hierin kan helpen?

• Marcel Verhoef

Beste Wokkie,

Als het in je zit om voor mensen te zorgen en je voelt aan dat wanneer andere mensen wat meer aandacht nodig hebben, moet je dat zeker doen. En wanneer je ergens al 6 jaar werkt moet dat werk je voldoening geven. Neem aan dat dan ook je functie goed uitvoert en gewaardeerd wordt op je werk? Dus alle reden om ervoor te zorgen dat je dat diplomaatje haalt! En een papiertje wil zeker niet zeggen dat je het in de gezondheidszorg maakt, wanneer je niet met mensen om kunt gaan heeft dat papiertje totaal geen waarde!

Succes!

• Yvon

Beste Wokkie,

Het lijkt me erg frustrerend om iets graag te willen en dat je eigen onzekerheid je zo belemmerd. Wat me als eerste opvalt is dat je schrijft dat je al zes jaar werkzaam bent en goed functioneert. Het lijkt mij dus dat je het wel degelijk kan! Ik herken het wel, ondanks dat ik altijd goed heb gefunctioneerd ben ik ook altijd onzeker geweest. Bij mij werkt het zo dat hoe meer kennis ik heb, hoe meer ik aandurf. Daarnaast heb ik het op mijn werk aangegeven en collega's gevraagd of zij hier ook tegen aan lopen en wat zij er zoal m eedoen. Daarnaast heb je verschillende vormen van faalangst. Dit echte tips vind ik moeilijk te geven. Wel zijn er workshop die je kunt evt.kunt volgen. Ik kwam op internet een website tegen, waar je gratis een rapport kunt downloaden m.b.t. faalangst. Ik ken het zelf niet, maar misschien kun je hier eens naar kijken. www.robin-stevens.com

Mocht het niet lukken om hier zelf uit te komen, zou ik niet te lang aarzelen en hulp van bijv.een coach inschakelen.

Ik wens je heel veel succes en ik denk dat je meer kan dan je denkt!!

Vr.gr.

Yvon

• leo

Doe iets aan die faalangst. Zoek een goede congitief gedragstherapeut, eentje die geregistreerd is in het BIG-register als psycholoog en gewoon lid is van de VGCT, Vereniging voor Gedrags en Cogntieve Therapie. Dit soort problemen kan behandeld woden (al zal het altijd wel een zwakke plek blijven). Het is zonde om hier niets aan te doen.