Uitvinden of iemand PDDnos heeft

• Pienen

Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kan komen of iemand PDDnos of een andere afwijking op het gebied van autisme heeft? Maar dat dan wel op een manier zonder dat de betreffende persoon er iets van merkt.

Mijn partner denkt nl. dat een van mijn kinderen zoiets heeft en ik denk van niet. Dit leidt tot problemen, want zij denkt dat ik het ontken, terwijl ik denk dat er niets aan de hand is. Ik wil het betreffende kind niet meeslepen naar een psycholoog voordat ik daadwerkelijk reden heb, want onnodig de boel op stelten zetten kan (ook) beschadigen.

• Lucinda

Hoi Pienen,

het is nogal een belangrijk antwoord dus wat je bij ons probeert te vinden als het gaat om de gezondheid van je kind. Voor zoiets kun je dan ook maar beter naar de huisarts gaan en hem je vragen voorleggen. Altijd betrouwbaarder dan een anonieme bron via internet! Uit jouw manier van informatie vergaren blijkt inderdaad dat je partner gelijk zou kunnen hebben wat betreft het ontkennen van mogelijk autisme of iets anders bij je kind :(

Sterkte en Liefs Lucinda

• lord wanhoop

als er een vermoeden is dan is er een reden. altijd als jij een vermoeden hebt dat er iets is met je kind dan is er ook een reden om een descundige te raadplegen of dat nu gaat om pddnos of een gebroken been.

ga gewoon voor het te laat is en ik weet niet hoe oud je kind is maar nu kan hij nog gestuurd worden hoe ouder hij is hoe moeilijker dat gaat worden

• leo

uiteraard is het onmogelijk om er achter te komen of iemand pdd-nos heeft zonder uitgebreid onderzoek te doen. Daar zal uw kind dus iets van merken. Ik weet niet hoe oud uw kind is, maar misschien is het een idee het er eens met een leerkracht die uw kind kent over te hebben?

• Miep

autisme.startpagina.nl en daar het forum van