Mindfullness

• Terance

Hallo Dobbe,

Mooi uitgelegd en mindfullness werkt. Je merkt gewoon dat de dagelijkse

stroom aan gedachten verminderd als je dit toepast.

De gedachten worden anders aangesproken doordat je je er niet mee identificeert,

daardoor wordt het denken minder en ben je vaker in het moment nu aanwezig.

Ik gebruik deze techniek al lange tijd en voor die tijd was het moeilijk om niet in het

NU te blijven en steeds maar in gedachten te blijven.

Blijf oefenen als je vrij wilt zijn, laat denken over bij het uitoefenen van je werk en aan een paard.

Groeten

Terance

• isolde

Hoi Pienen,

Volgende week heb ik voorlopig mijn laatste bijeenkomst aandachtstraining/mindfullness. Tot nog toe merk ik dat het wel degelijk een zinvolle manier is om je gedachtenstroom en gepieker te bekijken en daardoor uiteindelijk een beetje te kunnen bijsturen.

Wat ik als heel prettig heb ervaren is dat je met liefdevolle aandacht naar je zelf kijkt zonder oordeel, laten we wel wezen veel gepieker en gemaal komt onder andere voort uit het voortdurend oordelen over onze gedachten. Ze horen er niet te zijn, (waardoor ze juist terugkeren) vermoeiende repeteergeachten enz.

Ik heb gemerkt dat door de vele oefeningen die aangereikt worden je in staat bent om in de eerste plaats gewoon alleen maar te kijken naar je gedachten en ze dan te benoemen zonder zelf die gedachten te worden.

Oftewel ik heb wel degelijk goede ervaring met mindfullness en dat wil wat zeggen van zo'n geboren piekeraar als ik!

Wens je veel succes bij het vinden van een goede trainer bij jou in de buurt!

hartelijke groet; Isolde

• Anne Marije Lustenhouwer

Ik heb nog een keer cursus. Tot nu toe bevalt het me wel.

Ik raak minder snel in paniek en ben rustiger.

Ik raad het iedereen aan!

• menno

Hallo,

Heeft iemand ervaring met mindfullness welke toe te passen bij verstandelijk gehandicapten?

Of waar ik informatie kanvinden hierover ?

Alvast bedankt.

Groeten,

Menno