Wie kan mij helpen met een analyse

• Redski

Wie kan mij helpen met het volgende; Ik zoek iemand in de kop van Noord Holland die voor mij een aantal dagboeken zou willen analyseren…. De bedoeling is dat de dagboeken gelezen worden en dat er nadien een verslag/analyse/profiel wordt gemaakt over de persoon welke deze geschreven heeft.

Financieel kan ik niet veel missen voor deze analyse, daarom hoop ik dat iemand het voor mij vrijblijvend wil doen.

Ik zal er enorm mee geholpen zijn, als iemand deze dagboeken zou willen analyseren.

Alvast bedankt…

Reacties en voor meer informatie; rhjk@live.nl

• Saskia

Lijkt mij, in meerder opzichten, een niet haalbare wens.

• Redski

Verklaar je nader ?

• Martin

Het analyseren van een dagboek?

Maar wat wil je dat eruitkomt?

En weet de persoon die deze dagboeken heeft geschreven, dat ze geanalyseerd worden?

• lord wanhoop

je moet wel met een vreselijk goede reden komen om iemand in andermans dagboek te laten lezen want ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig zijn dagboeken afstaat. dus als je die eerst eens laat horen dan kunnen we altijd nog verder zien want een profiel schetsen is op zich niet zo heel moeilijk

• Redski

Op de vraag of het met medeweten is van de persoon welke de dagboeken heeft beschreven; neen dit is niet het geval.

Waarom een analyse cq. profiel schets van deze persoon?

De persoon in kwestie betreft de moeder van mijn kind, welke ik al bijna 2 jaar niet heb gezien. Nu binnenkort zal er een uitspraak komen van de rechtbank m.b.t. de omgangsregeling. Gezien de tijd dat ik mijn kind niet heb gezien en de leeftijd (2), zal de rechter naar alle waarschijnlijkheid bureau Jeugdzorg gaan verzoeken tot het doen van een onderzoek naar beide ouders. Een dergelijk onderzoek juich ik toe.

Ik maak mij grote zorgen, daar ik mijn ex partner ken en ook bekend ben met haar geestesgesteldheid. Echter de instanties zullen niets met mijn visie doen, zolang dit niet bekrachtigd kan worden. Ik zie nu wel een opening middels de dagboeken, en begrijp mij goed ik ben geen psycholoog etc maar kan er wel uit op maken dat hier gaat om een persoon welke neigt naar iets als borderline, gespleten persoonlijkheid etc etc, maar nogmaals ik ben geen psycholoog.

Met de analyse cq. profiel schets wil ik aantonen dat de persoon in kwestie geestelijk niet in orde is en dat ik op langer termijn vrees voor het welzijn van mijn kind. Het is geenszins mijn bedoeling om mijn kind aan mij toegewezen te krijgen, waar het mij wel om gaat is dat ik angsten uitsta voor de toekomst en ik de instanties hiervan op de hoogte wil stellen.

Ook ben ik mij terdege bewust dat het lezen van andermans dagboeken een schending is van de privacy, echter in dit geval nood breekt wetten en zal er alles aan doen om mijn kind te waarborgen hem te behoeden voor het schenden van zijn welzijn.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust… wel gaat mijn voorkeur uit naar een prive mailing in de vorm van een emailbericht naar voorgenoemd email adres, hiervoor naar begrip vragend.

• azalaia

Je zou ook een onafhankelijk psycholoog kunnen laten kijken in die dagboeken, dan krijg je meteen de juiste diagnose dat ook nog rechtsgeldig is als bewijs voor waar je het voor wil gaan gebruiken.

Het kost dan wel iets, maar het is voor het welzijn van je kind, want daar doe het het tenslotte voor.

azalaia.

• Collie

geen FATSOENLIJKE, onafhankelijke psycholoog zal een paar gejatte dagboeken gaan zitten analyseren om op basis daarvan een psychische beoordeling te maken.

En misschien moet je er ook voor waken dat deze actie van jou bekend wordt, anders zul je zelf gezien worden als een manipulerende, privacy schendende, achterdochtige persoon die net even te ver gaat in het vinden van zijn gelijk.

• lord wanhoop

ook al zou je iemand vinden die het voor je wil doen het zal nooit rechtsgeldig gezien de manier hoe je aan de dagboeken bent gekomen en dat de eigenaar van de boeken dus niet op de hoogte is gesteld.

sterker nog je zou nog aangeklaagd kunnen worden voor diefstal en inderdaad schending van de privisie.

wat ik me verder afvraag hoe betrouwbaar ben je zelf en hoe betrouwbaar kom je over bij de rechtbank als je met een verslag van GESTOLEN dagboeken aan komt ik denk dat je niet echt een goede indruk zou maken.

plus dat je de persoon die ze eventueel zou analiseren er bij betrekt want ook deze zal een strafbaar feit begaan.

wees verstandig en zie er van af

• Redski

De manier waarop ik aan de dagboeken ben gekomen ??? Deze lagen gewoon in _mijn_ huis en zijn _niet_ meegenomen!

Verders denk ik niet of het van enige relevantie betreft of het nu gaat om gestolen, gevonden of op wat voor manier dan ook bekomen boeken. Het gaat hier om het welzijn van een kind en aangezien je als vader altijd aan het kortste eind trekt en daarmede ook niet gehoord wordt bij de diverse instanties welke Nederland rijk is, dan is het een welkome kans wanneer de rechter straks besluit dat bureau Jeugdzorg zich over de zaak mag bekommeren. Dan pas wordt er wel naar een vader geluisterd, en kan ik mijn zorgen openbaren en dit onderbouwen en bekrachtigen met een profielschets op basis van haar dagboeken.

Nogmaals nu vind ik dan ook de vraagstelling of het handig is, of het slim is, of het etisch verantwoord is etcetera etcetera totaal niet relevant en staat daarmede ook niet in contrast met de zorgen die ik mij maak over het welzijn en de toekomst van mijn kind. Mijn kind zal niet het eerste kind zijn die door een dolgedraaide moeder van het leven berooft wordt, en voorkomen is altijd beter dan genezen zegt een wijs Nederlands gezegde.