Wie kan mij helpen met een analyse

• azalaia

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn, de waarde van een mens gaat altijd nog vóór de manier waarop informatie is verkregen.

Ik vraag mij dan wel af of dit de beste weg is om prikkers hiervoor te consulteren, wat is daar de rechtsgeldige waarde van in officiële zin.

Ik denk toch dat je een goede beëdigde psycholoog hiervoor moet raadplegen.

azalaia

• leo

Beste Redski,

Als BIG-geregistreerd psycholoog kan ik je vertellen dat het onmogelijk is om uitspraken te doen over iemands toestandsbeeld of persoonlijkheid op basis van een paar dagboeken. Voor een psychologische (beschrijvende) diagnose is ten minste een gesprek nodig met de persoon waar het om gaat, liefst aangevuld met testonderzoek. De borderline persoonlijheidsstoornis is een psychiatrische diagnose en kan formeel alleen gesteld worden door een psychiater.

Als je je serieus zorgen maakt om je kind (en dit niet voortkomt uit bijv boosheid op je ex-partner) kun je het beste naar je huisarts gaan voor advies of dit melden bij het AMK (Advies en Meldpunt Kindermishandeling. In elke regio is zo'n meldpunt, dit is vast te vinden in het telefoonboek.