sentimenteler met de jaren...

• azalaia

Wie heeft daar ook ‘last’ van en hoe komt dat?

Ik bemerkt dat ik veel sneller geëmotioneerd raak bij tal van dingen b.v. het zien van een hondje in oorlogsgebied, een liedje, iets op tv over mensen die het moeilijk hebben en zelfs het denken aan verdriet kan mij verdrietig maken…

Vroeger ging ik daar makkelijker aan voorbij behalve als het dieren betrof maar nu breidt zich dit uit naar allerhande dingen.

azalaia

• lord wanhoop

ja dat heb ik dus ook het lijkt wel of je opgepropte emotie die je nooit hebt willen laten zien en wat je nu wel wil/durft er nu ook uit moet. ik kan om de kleinste dingen al beginnen te janken terwijl ik toch keiharde verhalen van vrouwen op mijn werk mee maak over wat zij mee hebben gemaakt zoals mishandeling kindermisbruik en ga zo maar door daar kan ik dan wel weer vakundig mee omgaan maar zo snel het buiten werktijd plaats vind en al is het dan ook maar op tv ja dan kan ik om de kleinste dingen janken. gister avond trouwens nog tijdens de uitzending van spoorloos dat opa na 37jaar zijn kleinkind weer te zien kreeg nou janken dus

• azalaia

Ik herken veel in wat je schrijft en ik denk ook dat het heeft te maken met het ouder worden.

Jij bent dan van ‘64, ik van ’47, dus ik mag alleen voor mijzelf spreken.

Ouder voelen is weer iets anders dan een bepaald getal zijn.

Ik weet ook niet ouder worden er iets mee te maken heeft.

Het kunnen opgekropte gevoelens zijn die er vroeger niet uitkwamen en nu wel.

Misschien ook het besef dat elke dag de laatste kan zijn en dat je je dit niet zo realiseert als je jong bent en hoe ouder je wordt hoe korter je leven zal zijn…

Ik denk dat dit ook onbewust een rol speelt in het snel opkomende sentiment.

Het heeft dan met de dood te maken in feite en dat wekt emotie op en uit zich dan op onverwachte momenten aangespoord door het zien of horen van dingen die je raken.

azalaia

• lord wanhoop

nou ik kan je in ieder geval vertellen dat we vanavond hart in aktie hebben gekeken en dat het weer ouderwets janken was hier hoor en om hele voor ons simpele dingen die voor andere o zo bijzonder zijn

• azalaia

Als ik een keer visite heb en zo'n programma komt dan op de tv, dan zet ik dit bewust niet op, ik kan niet tegen emotie programma's en al helemaal niet waar anderen bij zijn die nergens last van lijken te hebben… val ik nóg meer op…

Het beste is om dan maar alleen te kijken ;):)

azalaia

• lord wanhoop

waarom schaam je je daar voor? wat is er nu mooier in het leven dan emotie of het nu positief is of negatief. positief is natuurlijk hartstikke leuk en iedereen op de wereld mag zien dat je het leuk hebt maar negatieve emotie moet er ook uit en ik heb zelf dan de mazzel dat ik me op dat gebied nergens voor schaam als ik moet lachen bij de hema dan doe ik dat maar als ik toevallig een huilbui krijg bij de hema doe ik dat ook. die emotie die moet er gewoon uit om je de rest van de dag weer lekker te voelen en ff janken bij de hema en we kunnen dan toch nog vrolijk verder choppen.

dus ik zou zeggen kijk het lekker samen.

succes

• wana

Op sommige momenten lijkt alles ‘rauw’ binnen te komen bij mij en heb ik geen filter.

Tranen laat ik dan rollen en door t dan gewoon te laten gaan is t niet altijd.

Tegelijkertijd kunnen bijv. weersomstandigheden of de natuur intens in al zijn pracht, ook zo ‘rauw’ binnenkomen.

Ik kan nu vol bewondering naar prachtige herfstkleuren,bomen en zonlicht staren en echt geroerd zijn,waar ik vroeger gewoon doorheen moest om van A naar B te komen.

Het heeft dus ook zn mooie kanten.