een moeilijke situatie

• poula

Stel voor een broer en zus kunnen totaal niet met elkaar opschieten Moeder heeft geld en zet dit bij broer en deze is overal voor gemachtigd. Zus is hier niet mee eens en moeder weigerd om het weg te halen wat haar goed recht is natuurlijk, maar wat vinden jullie hier nou van.

Dat heb ik ergens op een prikbord geplaatst.

Ik heb dus nu al 5 maanden bijna geen contact meer met mijn moeder terwijl ik voorheen iedere dag belde en minsten 1 keer per week naar haar toe ging en samen iets leuk gingen doen. Het gaatr niet om het geld maar wel dat ik totaal geen contact met mijn broer wil hebben de reden daarvan dadeert al vanaf mijn 7 de levensjaar. Mijn moeder begrijpt het niet Ik wordt er erg depresief van. Het antwoord zou kunnen zijn joh trek het je niet aan dat het geld bij je broer staat maar daar werd ik dus ook depressief van dus er is geen oplossing. Mijn moeder vind nu dat ze moet kiezen en dat kan ze niet, maar nu ze niet kiest kiest ze voor mijn broer terwijl die haar regelmatig in de steek heeft gelaten. Volgens mijn moeder is hij veranderd, zie het maar als “de verloren zoon” en ik voel mij als een ……. die aan de kant gezet is

• azalaia

Ik zou zeggen voor dit moment:

Ga naar je moeder toe, omhels haar en ga ergens met haar koffie drinken en heb het nergens over behalve dat je je door niets en niemand laat tegenhouden om contact het haar te hebben.

Jij wil contact het haar zoals vroeger, nog maar 5 maanden geleden, en maak dat waar.

Het gaat nu tussen JOU en je MOEDER en laat de rest van het verhaal voorlopig rusten, dat is even niet belangrijk

Je kan niet alles tegelijk oplossen.

Succes en laat nog eens weten hoe het appelgebakje smaakte…

azalaia

• poula

dat heb ik al geprobeerd maar ik weet niet meer wat te zeggen ik ben totaal geblokkeerd

• itali

Ga samen iets doen wat je allebei leuk vind en waarbij je niet veel hoeft te praten. Bijvoorbeeld samen naar een film op tv kijken, ganzenborden, samen koken, winkelen of help haar met huishouden enz… Als je eenmaal weer een goede band hebt opgebouwd komt er waarschijnlijk ooit een moment waarop je over dat geld kunt beginnen.

• azalaia

Zie een film met mr. Bean, kunnen jullie lachen toch?

Je kan iets zoeken wat je moeder aam het lachen maakt, en als zij lacht moet jij ook lachten dat dat breekt meteen de spanning tussen jullie, dan lach je je blokkades weg vooral als je lacht om niets bijzonders.

Vroeger gingen mensen speciaal naar een lachfilm om alle spanningen van de week weg te lachen en dat hielp uitstekend.

Lekker ouderwets lachen met je moeder, het mooiste dat er bestaat, en de rest doet er dan niet meer zoveel toe.

azalaia

• poula

ik zou willen dat het zo makkelijk was

• itali

wat zie je zelf als mogelijke oplossingen?

• azalaia

Kan jij niet meer lachen om iets dan… is het zo erg met je gesteld?

Ik weet nu ook niks meer te bedenken; soms is de oplossing dichterbij dan je denkt maar je moet die wel willen zien en er open voor staan anders gebeurt er niks.

azalaia

poula schreef:

ik zou willen dat het zo makkelijk was

• Saskia

Wie zegt dat je het makkelijk moet vinden ?

• lord wanhoop

ik zou er gewoon naar toe gaan en vragen wat er nou eigenlijk aan de hand is hoe kan het dat jou relatie met haar kapot is en begrijp me niet verkeert dat is iets tussen jou en je moeder en laat je broer daar buiten. als zij zegt dat je broer daar een aandeel in heeft dan zou ik haar daar gewoon op aanspreken. jij hebt neem ik aan een hele goede reden om geen omgang met je broer te hebben en jou moeder hoeft geen partij te kiezen zij kan haar kinderen gewoon behandelen als ze dat vroeger deed jij kan je moeder gewoon behandelen zoals je dat vroeger deed.

maar wie neemt nu het initiatief ? ik denk dat jij dat dan in dit geval dan maar moet doen al is dat nog zo moeilijk maar doe het voor het te laat is!!

ik weet niet hoe oud ze is maar er komt een tijd dat je het haar niet meer vragen kan. neem desnoods een goede vriendin mee en spreek dan met die vriendin af mocht je moeder haar er niet bij willen hebben dat ze dan naar huis moet gaan.

ga vandaag nog naar de schoenenreus en koop een paar stoute schoenen trek die vandaag aan en doe wat je doen moet.

ik wens je heel veel sterkte en succes maar doe het wel voor het te laat is