Ik zit met het volgende probleem…
Ik vermoed dat de opa van mijn kinderen zich schuldig maakt aan misbruik van mijn oudste dochter (6 jaar).
Hoewel er geen zichtbare signalen zijn in gedrag welke eventueel sexueel van aard zijn, bijvoorbeeld aanhankelijk naar mijn vriend zijn en hem “per ongeluk” betasten op erogene plekken, ook geen signalen naar mij toe als moeder zijnde.
Maar wat mij wel steeds opvalt is dat als mijn dochter bij opa heeft gelogeerd, en dat komt heel af en toe voor, dat ze klaagt over pijn aan haar plasser. Ze zegt dan ook “Mamma, mijn plasser doet zeer”. In het begin schreven wij het weg naar vermoedelijk zeep o.i.d. dat ze dat niet goed zou hebben weggehaald tijdens het douchen. Mijn vriend wees me erop dat ze het altijd zegt wanneer ze bij opa heeft gelogeerd.
Mijn vraag is nu, hoe pak ik dit aan??? Als ik probeer te vissen bij mijn dochter zegt ze niets, ook in haar gedrag is niets te zien, wel vertoond ze verstoord gedrag op school, maar dat is meer in de trend van niet luisteren, ruzie maken met klasgenootjes en spulletjes stelen van klasgenootjes, en school schrijft het weg dat het komt door de scheiding.
Wij vermoeden dat er handelingen worden verricht tijdens haar slaap…
Wie kan mij adviseren wat te doen of signalen te herkennen ???
Ik probeer haar nu op verschillende manieren, met smoesjes weg te houden van haar opa… Opa is overigens de vader van mijn ex.
Ik hoop dat iemand mij hier kan adviseren.
Een verdrietige en radeloze moeder