Oxazepam

• Anoniem

Hallo,

Ik heb een vraag over het medicijngebruik van Oxazepam. Is het ‘gevaarlijk’ als je schommelt in de dosering? Max. dosering is 3 keer per dag, maar is het erg als je bijv. in het weekend 3 keer per dag inneemt en door de week 1 keer per dag?

Dan nog een vraag… hoe lang duurt het ongeveer voor je effect merkt: kan het zijn dat dat pas na een paar dagen echt merkbaar is?

Hoop dat iemand me snel antwoord kan geven.

Groetjes

• lord wanhoop

overleg het met je huisarts die weet er alles van

• Collie

Oxazepam is een middel dat je kunt gebruiken ‘indien nodig’. De werking is dus eigenlijk praktisch onmiddelijk (ong 3 kwartier maximaal).

En als er op het etiket staat dat je er maximaal 3 per dag mag nemen, dan is het geen enkel probleem wanneer jij er toch maar 1 of 2 neemt… zeker niet als jij de daardoor niks slechter voelt.

Oxazepam is een erg verslavend middel, dus sowieso kun je het beter niet al te lang achter elkaar gebruiken omdat je dan steeds meer nodig hebt om hetzelfde resultaat te bereiken.

• Anoniem

Oke, bedankt voor jullie reacties.

• Poepsie

Uiteraard zijn dit vragen voor een huisarts. Verder goed de bijsluiter lezen en de aanvullende brief die je van de apotheek gehad moet hebben. Zo niet lees anders de NHG patientenbrief over kalmerings- en slaapmiddelen. Erg belangrijk!!!

Ik vroeg me af waar je deze middelen voor krijgt en of je naast deze middelen ook andere hulp aangeboden is.

Sterkte!!

• snoepy

hoi collie ,ik heb ze ook gehad maar de mijne waren 50mg drie per dag ,en met nog meer erbij ,nou ze hebben me toch in het begin goed geholpen want als ik ze in nam voelde ik me vrij rustig ,nou normaal een ander kan er weken van slapen .

ik ben zelf gaan afbouwen heel voorzichtig ,ik deed een maal per week iedere keer met een mesje wat afkrassen het duurde wel lang ,maar na verloop van tijd had ik er nog 2 van10mg gehad ,nou en die heb ik zelf afgebouwd de dokter vond het erg knap van mij ,want collie je raakt er echt aan verslaafd , dus doe rustig meis ,en ze helpen zo goed als meteen ,dus meis ik ik wens jou beterschap ,en ik hoop dat je weer gauw wat beterder bent liefs snoepy

• snoepy

sorry anoniem ik heb je berichtje vekeerd verzonden ,aan collie en collie sorry hoor ,maar het zal wel goed komen hoop ik liefs snoepy ..

• Anoniem

Ehm, ik sta op de wachtlijst voor hulp, maar dat duurt nog even, tot die tijd heb ik ze gekregen om rustiger te worden. Het gaat niet zo goed… of eigenlijk helemaal niet.

Huisarts heeft er verder niets over gezegd, apotheek ook niet. Bijsluiter word ik niet veel wijzer van, net zoals de algemene folder die erbij zat.

Maar vandaag 3 keer ging op zich goed, morgen probeer ik het met 1.

Bedankt voor jullie reacties.