Hallo, ik ben Rob. Ik ben er sinds een jaar achter dat ik een ontwikkelingsstoornis heb. Ik was in behandeling bij een grote instantie waarvan ik de naam niet zal vermelden.
Voorbeelden:
-verlies gauw mijn aandacht
-ben erg chaotisch
-bij te veel werkzaamheden/bij druk een te grote hoeveelheid prikkels waardoor ik vaak het overzicht kwijtraak.
-kom vaak wat klunsig over terwijl ik juist heel erg bij de tijd ben.
-ben met practische zaken niet erg goed/ben organisatorische gezien niet erg goed, en technisch ook niet
-ben vaak verstrooid, en ben te vaak veel in gedachten
-kan niet autorijden of fietsen
-als iemand me iets uitleg dan begrijp ik het wel, maar ben snel het weer vergeten na een paar minuten
-heb veel banen gehad, ben intelligent, en werk nu beneden mijn niveau iets wat ik niet prettig vindt.
-Het gekke is ik ounthoud een hoop dingen op langer termijn
-kan zo een heel compositie maken
-Wetenschappelijke boeken kan lezen
De stoornis die men mij heeft gedefineerd is een sensorische reintergratiestoornis.
En eerlijk weet ik ook niet of dat zo is. ADHD is het volgens mij ook niet, want ik ben heel erg rustig.
Kan iemand mij vertellen of er een instantie/of stichting is die weet wat dit precies is. De betreffende instantie heeft mij een indicatie toegewezen dat het een psychriatische beperking is. Hier ben ik het absoluut niet mee eens, want het is een ontwikkelingsbeperking. Zijn er mensen in de hulpeverlening die mij daar meer over kan vertellen, en zo ja is er ook een instantie die mensen zoals mij helpt naar het vinden van een juiste vacature of opleiding die binnen mijn mogelijkheden past.
Met vriendelijke groeten,
Rob