Sensormotorisch reintegratiepblm

• Rob

Hallo, ik ben Rob. Ik ben er sinds een jaar achter dat ik een ontwikkelingsstoornis heb. Ik was in behandeling bij een grote instantie waarvan ik de naam niet zal vermelden.

Voorbeelden:

-verlies gauw mijn aandacht

-ben erg chaotisch

-bij te veel werkzaamheden/bij druk een te grote hoeveelheid prikkels waardoor ik vaak het overzicht kwijtraak.

-kom vaak wat klunsig over terwijl ik juist heel erg bij de tijd ben.

-ben met practische zaken niet erg goed/ben organisatorische gezien niet erg goed, en technisch ook niet

-ben vaak verstrooid, en ben te vaak veel in gedachten

-kan niet autorijden of fietsen

-als iemand me iets uitleg dan begrijp ik het wel, maar ben snel het weer vergeten na een paar minuten

-heb veel banen gehad, ben intelligent, en werk nu beneden mijn niveau iets wat ik niet prettig vindt.

-Het gekke is ik ounthoud een hoop dingen op langer termijn

-kan zo een heel compositie maken

-Wetenschappelijke boeken kan lezen

De stoornis die men mij heeft gedefineerd is een sensorische reintergratiestoornis.

En eerlijk weet ik ook niet of dat zo is. ADHD is het volgens mij ook niet, want ik ben heel erg rustig.

Kan iemand mij vertellen of er een instantie/of stichting is die weet wat dit precies is. De betreffende instantie heeft mij een indicatie toegewezen dat het een psychriatische beperking is. Hier ben ik het absoluut niet mee eens, want het is een ontwikkelingsbeperking. Zijn er mensen in de hulpeverlening die mij daar meer over kan vertellen, en zo ja is er ook een instantie die mensen zoals mij helpt naar het vinden van een juiste vacature of opleiding die binnen mijn mogelijkheden past.

Met vriendelijke groeten,

Rob

• Poepsie

Rob, het heet sensorische integratie, als je googlet vind je veel informatie.

Het is geen ziekte maar zoals je zei een ontwikkelingsstoornis.

Heb je hiervoor therapie gehad?

Het kan zijn dat je event. beperkingen hebt, dat leren of een opleiding doen je meer moeite zal kosten, dan bij iemand die dit niet heeft.

Vaak zijn er voorzieningen voor. Zo kreeg mijn selchthorende zoon meer tijd bij toetsen en kreeg hij geen luistertoets maar een tekst.

Waarom zou je deze voorzieningen, die er juist voor zijn niet accepteren?

Zo kan je dus ook recht hebben op een Wajong omdat je beperkt bent. Het is geen schande hoor maar in het leven geroepen om jouw leven wat makkelijker te maken, met je “beperking”

Zo draag ik een bril een hulpmiddel omdat ik slechter zie.. Ik ben blij dat er brillen zijn hoor;-) Dus neem het niet té zwaar maar zie het als een mogelijkheid!!!

Jouw klachten vind ik eerder passen bij ADHD. Het stellen van die diagnose zijn nieuwe inzichten over. Zo hoef je niet persé druk te zijn om die diagnose te krijgen.

De “grap” is dat intelligente kinderen juist heel goed hun weg weten te vinden bij ADHD en is dit juist het probleem…diagnose wordt dan pas later gesteld… als er meer verantwoordelijkheden op het pad komen….

Een tip, als je het niet eens bent met wat er gezegd is… doe een second opinion!!

Want met onvrede leven maakt je ongelukkig.

Wens je heel veel sterkte

• Rob

Bedankt voor je reactie. Kun je me vertellen welke instanties, stichtingen of voorzieningen hier voor zijn. Ik zou je heel dankbaar zijn als je dat me kunt vertellen.

Met vriendelijke groeten,

RobPoepsie schreef:

>

>

> Rob, het heet sensorische integratie, als je googlet vind je

> veel informatie.

> Het is geen ziekte maar zoals je zei een ontwikkelingsstoornis.

> Heb je hiervoor therapie gehad?

>

> Het kan zijn dat je event. beperkingen hebt, dat leren of een

> opleiding doen je meer moeite zal kosten, dan bij iemand die

> dit niet heeft.

> Vaak zijn er voorzieningen voor. Zo kreeg mijn selchthorende

> zoon meer tijd bij toetsen en kreeg hij geen luistertoets

> maar een tekst.

> Waarom zou je deze voorzieningen, die er juist voor zijn niet

> accepteren?

> Zo kan je dus ook recht hebben op een Wajong omdat je beperkt

> bent. Het is geen schande hoor maar in het leven geroepen om

> jouw leven wat makkelijker te maken, met je “beperking”

> Zo draag ik een bril een hulpmiddel omdat ik slechter zie..

> Ik ben blij dat er brillen zijn hoor;-) Dus neem het niet té

> zwaar maar zie het als een mogelijkheid!!!

>

> Jouw klachten vind ik eerder passen bij ADHD. Het stellen van

> die diagnose zijn nieuwe inzichten over. Zo hoef je niet

> persé druk te zijn om die diagnose te krijgen.

> De “grap” is dat intelligente kinderen juist heel goed hun

> weg weten te vinden bij ADHD en is dit juist het

> probleem…diagnose wordt dan pas later gesteld… als er

> meer verantwoordelijkheden op het pad komen….

>

> Een tip, als je het niet eens bent met wat er gezegd is…

> doe een second opinion!!

> Want met onvrede leven maakt je ongelukkig.

>

> Wens je heel veel sterkte

• Poepsie

Hoi Rob

Misschien heb je wat aan het boek uit de pas.

Je kan er meer over lezen op :

http://www.nieuwezijds.nl/Boek/9789057122071/Uit-de-pas/

Je goed informeren hierover is best belangrijk,

Verder kan je bij elke ggz instelling een second opinion laten doen!!!!

Belangrijk is en blijft een juiste diagnose. Sensorische integratie is geen stoornis op zich maar dus een gevolg van een ontwikkelingsstoornis… vaak zie je het wel bij mensen met de diagnos ADHD en autisme..

Nogmaals belangrijk om te weten of er een onderliggend probleem is omdat dit te behandelen is en je klachten hierdoor wellicht kunnen verminderen.

Succes!