praatgroep

• Daisy

Hallo,

ik ben op zoek naar een praatgroep voor mensen die in een echtscheiding zitten of mensen waarvan de partner is vreemdgegaan. Hebben jullie enig idee of die er zijn en waar ik die zou kunnen vinden? Ik ben al druk aan het googlen geweest, maar heb helaas nog niets kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Liefs Daisy

• Erwin

Hallo Daisy.

Ik zit helaas in eenzelfde situatie eerlijk gezegd.

Van een echtscheiding is geen sprake maar ik zou ook wel heel graag eens in contact komen met mensen waarvan hun partner ook is vreemdgegaan en met de gevolgen daarvan proberen te (over)leven.

Met vriendelijke groeten

Erwin.

• Barbara

Hallo Edwin en Daisy

Ook ik heb hier mee te maken. En vanavond ook gegoogeld naar een mogelijke zelfhulpgroep. Niets te vinden. Gelukkig wel een aantal zeer goede boeken gelezen en verder ook goede hulp. Maar ik zou nu graag ook uitwisselen en liefst ook in een groep.

vriendelijke groet, Barbara

• Erwin

Hallo Barbara,

Ik denk dat dergelijke praatgroepen zeer dun bezaaid zijn.

Een van de redenen daarvan is volgens mij dat een ervaring als de onze voor veel mensen en vooral voor mannen een ingrijpende vorm van gezichtsverlies is waardoor men het niet ziet zitten om aan zoiets deel te nemen.

Er schiet nog veel meer door mijn hoofd op het moment dat ik dit tik,maar ik houd me in omdat ik me hier op een openbaar forum niet al te veel bloot wil geven(merkwaardige woordkeuze in dit geval) omdat alles gewoon heel gemakkelijk te vinden is op internet.

Je mag overwegen om me rechtstreeks te mailen op happylife@home.nl ,misschien hebben we iets aan elkaars woorden, en als niet,was het een goede poging.

Maar ik begrijp het als je liever blijft inzetten op een groep.

Met vriendelijke groeten,

Erwin.

• Barbara

Hoi Edwin en ook nog Daisy

ja, zou goed kunnen, maar toch vind ik het vreemd, want al de vrouwen dan ? Die ‘leven’ van praten ;-)) Moet toch volk genoeg zijn met animo. Hmmm.

Maar goed, wie weet of er nog wat voorbij komt. Naar het westen reizen hiervoor…moet het wel erg de moeite zijn.

Ja, ik zou best een rondje willen uitwisselen met jou en wat mij betreft ook met Daisy. Maken we onze eigen praatgroep ;-) Maar normaalgesproken zit er ook een ‘deskundige’ bij..? Kan erg goed zijn, maar helaas zijn we zelf ervaringsdeskundigen.. zucht…

Maar goed, elke dag is er één en er blijkt ook een wereld te winnen. Dit is mijn 2e wake up call en ondanks de enorme pijn vindt ik ook enorm veel in mezelf waar ik alleen maar van gedroomd had. Ik had het echter liever met z'n 2-en meegemaakt.

Ik ga in iedergeval door met mijn stappen want die voelen meer dan goed. Rare toestand, hoor, zo dubbel… En we hebben kinderen, dat maakt het het meest pijnlijk voor me.

Ik heb geen ervaring met een openbaar forum. Dus ik hou het hier maar even bij en mail je inderdaad maar binnenkort. Daisy laat jij ook maar wat horen, als je wil.

vriendelijke groet, Barbara

• Barbara

O, sorry.., Erwin zonder D ;-)

groet, barbara

• Erwin

Hallo Barbara.

Jah het enigste pluspunt van moeilijke periodes in je leven is eigenlijk dat je er,zonder dat je dat zelf verwacht had,toch sterker uitkomt en levert het ,vreemd genoeg,toch vaak iets op.

Alleen op het moment dat je stuk zit,beleef je dat niet op die manier en overheerst de pijn.

Voor hier en nu laat ik het hierbij,bewaar mijn mailadres maar en als je daar op een bepaald moment de behoefte aan zou hebben,hoor ik wel van je.

Voor het andere geval wens ik je alle kracht toe voor de toekomst,

eRwin ;-)

• Erwin

Hallo Barbara,

Ik wil toch nog even iets kwijt.

We hoeven niet persoonlijk af te spreken,ik kan me voorstellen dat dat een hoge drempel zou kunnen zijn.

Via mail is een goed alternatief,enig nadeel is dat het soms lastig iets om bepaalde dingen goed over te brengen via zwart/witte teksten.

Dit wou ik toch nog even zeggen omdat ik,ondanks we vrij weinig hebben uitgewisseld,toch het gevoel heb gekregen dat we elkaar (een beetje) zouden kunnen helpen.

Groeten Erwin.

• Barbara

Hoi Erwin

ja, zo had ik het ook begrepen, hoor

Maar op dit moment is dat geloof ik niet wat ik zou willen, vandaag weet ik beslist niet wat ik wil, morgen wellicht weer wel;-) één dag tegelijk.

groet, Barbara