Hallo,
Ik ben een jongen en werk ik de zorg en heb 1 vrouwelijke collega, die mij een naar gevoel geeft en vaak negatieve en sarcastische opmerkingen geeft naar mij toe.
Bijvoorbeeld: Ik woon net op mezelf en heb geen housewarmingparty gegeven voor collega's. En elke keer als een het woord “feest” valt dan begint ze erover van dat ik nog steeds geen housewarming party heb gehouden (en dan op sarcastische manier gezegd en met een harde stem)
Of laatst was ze de tafel aan het afruimen en zei ze: Ga jij nou ook nog wat doen of blijf je zitten?! Gewoon op een lullige manier waar andere mensen bij zijn. Ook heb ik sterk het gevoel dat deze collega mij zwart maakt tegenover anderen, maar dat is een gevoel en weet ik niet zeker.
Haar erop aanspreken heeft weinig zin, want ze is zo goed gebekt en praat graag over andere mensen en ik wil niet dat alle collega's straks mij met een boze blik aankijken.
Ik ontwijk haar nu en zeg niks meer tegen haar, maar waarom doet iemand zo? Het maakt mij ook onzeker helaas en weet me bij haar ook totaal geen houding aan te nemen. Zij is een zeer grote prater en ik ben een vrij stille jongen
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?