Hallo allemaal,
Ik zit met een vervelend iets.
Een collega van mij heeft een dochtertje van 9 jaar. Zij is erg druk, altijd nadrukkelijk aanwezig en erg grof in haar taalgebruik. Bovendien vraagt zij op een negatieve manier aandacht. Op straat laat ze zo nu en dan aan volwassenen ongevraagd haar “borstjes” zien en af en toe ook laat ze ook haar broek zakken om haar blote billetjes te tonen.
Ze is een echte dramaqueen en maakt van iets heel kleins een hele ophef. Als ze haar zin niet krijgt, gaat ze anderen pesten door lelijke dingen te zeggen of dmv haren trekken, knijpen en duwen. Overigens wordt ze op school ook zelf wel gepest. Ze komt uit een gezin met gescheiden ouders, waarmee ik overigens niets wil impliceren. Er zijn nog 3 andere kinderen in het gezin (2 oudere en 1 jongere), maar zij doen gewoon normaal. Zowel vader als moeder, maken ieder regelmatig tijd vrij om uitgebreid aandacht te geven aan elk kind afzonderlijk.
Soms komt ze op een vrije dag langs met haar kinderen en ik - en anderen - stoor me dan enorm aan het gedrag van haar 9-jarige. Zo erg dat ik geen sympathie meer op kan brengen voor het kind.
Voordat ik misschien de verkeerde conclusies trek wil ik graag weten hoe anderen hier over denken. Ik heb een klankbord nodig.
Casandra M.