hoi, 8 jaar geleden is de dochter van mijn vriend naar NL gekomen en bij ons komen wonen. We hebben ook twee zoontjes samen van 6 om 3 jaar. En al 7 jaar heb ik problemen met zijn dochter, waardoor hij en ik ook altijd ruzie krijgen. Toen ze er pas was konden we het hartstikke goed met elkaar vinden, totdat ik haar wel eens huisarrest gaf voor bepaalde dingens die ze gedaan had die gewoon niet konden. Om maar even een voorbeeld te geven is dat ze van me begon te stelen. Daarnaast kon ze ook hartstikke goed liegen, maar ik had haar altijd door. Het punt is dat mijn vriend haar hoe dan ook blijft verdedigen en dat heeft ze door. Als ik bv tegen haar zeg dat ze haar kamer vandaag moet opruimen stuurt ze vervolgens een sms naar haar vader om te vragen als ze haar kamer morgen mag opruimen i.p.v. vandaag. Ze geeft dan ook duidelijk in haar sms aan haar vader aan dat ze het van mijn vandaag moest doen. Hij geeft haar dan toestemming dat ze het inderdaad morgen mag doen en niet perse vandaag. Dan belt hij mij op om te zeggen dat ze haar kamer niet perse vandaag moet opruimen. In principe spreekt ze mij tegen via haar vader. Ik heb 6 jaar lang alle shit gepikt, omdat ik geen ruzie wilde. Ik wilde geen ruzie omwille van onze 2 zoontjes. Maar ik werd constant uitgedaagd door haar en elke keer keer ze haar vader weer achter haar zodat hij en ik ruzie kregen en zij haar zin. Ik heb hem zo vaak uitgelegd dat opvoeden niet betekent dat je je kind haar/zijn zin moet geven. Voor hem is opvoeden houden van je kind. Liefde geven. Zij verzint van alles om haar zin te krijgen en dat hij erin trapt snap ik niet. Het is zo erg dat ik zelfs al mijn spullen in mijn kamer op slot doe elke dag. Ik leef opgesloten in mijn huis. Ons huis heeft 4 etages, een garage, 2 woonkamers, drie slaapkamers, 2 wc's, 1 badkamer, voortuin waar we onze auto's parkeren, een achtertuin en twee balkons en toch bestaat mijn huis voor mijn gevoel uit 1 kamer. Ik ben niet gelukkig, maar hij schijnt maar niet in te zien dat hij haar anders moet aanpakken en dat ze bewust zit te stoken om ondertussen haar zin te krijgen.
Ik ben voor 3 maanden naar mijn ouders gegaan, omdat ik er absoluut niet meer tegen kon. In die tussentijd spraken we elkaar nog hij vertelde dat hij die jongens mist en ik dacht op een gegeven moment dat hij nu pas inziet wat hij op het spel zet. Ik ben dus terug gegaan naar huis. En het duurde niet lang of het was weer mis. En toch heb ik elke keer weer dat ik het opnieuw wil proberen omwille van die kinderen. Het lijkt wel alsof ik zo graag wil dat hij 100% weet wat hij kwijt kan raken. Terwijl ik ook van tevoren weet dat hij me weer gaat laten vallen als het om zijn dochter gaat.
Waarom heb ik zo die drang om het elke keer weer te proberen, terwijl ik weet dat ik weer gekwetst ga worden en weer ongelukkig ga worden? Waarom kan ik niet definitief de knoop doorhakken? Hoe weet je dat je voor je kinderen alles en dan ook echt alles hebt gedaan om te voorkomen dat ze uit een gebroken gezin komen? Ik weet niet waar ik die grens moet leggen en ik denk dat ik mezelf steeds wegcijfer om zodoende die grens te verleggen.