Ik heb het volgende probleem: ik ben getrouwd met een lieve man en samen hebben we 2 fijne dochters van 17 en 13 jaar. We vormen een gelukkig, harmonieus gezin. Alleen heeft mijn man moeite om onze dochters aan te halen. Hij geeft ze wel een klein kusje ‘s morgens bij het weggaan en ’s avonds voor het naar bed gaan maar hij zal ze nooit aanhalen, een aai over hun bol geven, ze tegen zich aandrukken, of zomaar een lief aaitje o.i.d. Hij houdt wel heel veel van ze maar weet zich totaal geen houding te geven. Ik ben zelf heel aanhankelijk en aanrakingen tussen ons samen gaan dan ook voornamelijk van mij uit. Hij raakt mij ook nooit zomaar aan. Toch hebben we een goed huwelijk. Ik kan hem zelf aanraken of zomaar zoenen o.i.d. maar mijn dochters doen dat natuurlijk niet. Toch zijn ook zij heel gek op hun vader. Maar iedere keer als ik zie dat hij ze een kusje geeft en verder helemaal niks (ook niet als ze een paar dagen uit logeren gaan o.i.d.) doet mij dat echt heel veel pijn. Ik heb dit al heel vaak met hem besproken en geopperd dat hij maar in therapie moet gaan want zelf lukt het hem niet om te veranderen. Zou er een therapie zijn die voor dit soort problemen geschikt is of denken jullie dat er ook een andere oplossing is? Het houdt mij echt heel erg bezig, ik merk ook aan mijn jongste dochter die wel van knuffelen houdt dat ze het ook wel weinig vindt en dan een beetje ongemakkelijk om hem heen draalt. Ik knuffel haar dan nog maar eens extra terwijl de tranen in mijn ogen springen. Ik zou zo graag, vooral voor de kinderen, willen dat hij wat aanhankelijker wordt! Zo'n kusje is gewoon heel plichtmatig. Hebben jullie ideeën hoe ik hem zou kunnen helpen?
Alvast bedankt voor je reactie!