RESPONDENTEN GEZOCHT !!!!
Mag ik zo vrij zijn u uit te nodigen voor een vragenlijst?
Deze vragenlijst gaat over kleuren en de associaties die kleuren oproepen.
Over sommige onderwerpen hebben we vrijwel allemaal een mening. Zo vinden we allemaal wel iets van ‘kleur’. Welke kleur vind je mooi en welke kleur verschrikkelijk? Waarom kiezen we voor een rode auto, of juist een grijze? Verandert onze voorkeur voor kleur naarmate we ouder worden? Hebben mannen en vrouwen een andere kleur als favoriet?
En welke associaties verbinden we aan bepaalde kleuren?
Met dit onderzoek wil ik een bescheiden poging doen op deze vragen antwoorden vinden.
Ik heb weblogs en andere internetbronnen afgezocht om aan geschikte respondenten te komen. Met andere woorden: ik heb gebruik gemaakt van informatie die publiekelijk toegankelijk is.
De reden van dit onderzoek: als psycholoog en beeldend kunstenaar ben ik geïnteresseerd in de vraag hoe mensen kleuren beoordelen en welke gedachten ze daarbij hebben. Het is de bedoeling dat dit in 2009 leidt tot een aantal populair-wetenschappelijke artikelen.
'Ik' is Willem Visser.
Mijn weblog: www.psycholog.web-log.nl
Hier kunt u meer informatie vinden over kleur, waarneming en bewustzijn.
U komt bij de vragenlijst via deze link: http://www.thesistools.com/?qid=67546&ln=ned
Het invullen duurt hooguit 10 minuten.
Op de eerste bladzijde wordt gevraagd naar een naam of emailadres.
Dit is alleen om dubbele invoer te voorkomen.
Alle beantwoorde lijsten worden uiteraard anoniem verwerkt.
Bent u geïnteresseerd in de uitkomsten?
Stuur mij een berichtje met uw emailadres en u krijgt het verslag toegezonden.
In ieder geval bedankt voor uw medewerking.
U doet mij een groot plezier door deze mail door te zenden naar mensen die u kent.
Hoe meer personen de vragenlijst invullen, hoe beter.
Met vriendelijke groet,
Willem Visser