ik heb last van MPS/DIS

• canna_babe

Ik heb dus mps/dis dat is in kort uigelegd dat ik dingen doe wat ik niet weet ik heb dus twee persoonlijkheden .

In fijten zitter er 2 mensen in me die niet weten van elkaar wat de andere doet.

Die andere ik doe dus dingen die ik niet weet en als mensen op me web site komen htp://canna_babe.mysites.nl en mij er over vragen als ik wat gedaan heb dan zeg ik gewoon nee want dat weet ik niet meer wat ik gedaan heb of ik geef een ander de schuld er van en dat is dus gevolg van mps/dis ook ontken ik wat ik doet op ww.2linq.nl ik vraag u hier begrip voor ik ben in behandeling .

zie hier onder hoe mps/dis onstaat en wat presies is

MPS/DIS is geen erfelijke of aangeboren stoornis. Het is ook niet iets wat je zomaar kunt krijgen. MPS ontstaat wanneer je gedurende langere tijd blootgesteld wordt aan extreme traumatische gebeurtenissen op het moment dat de eigen identiteit nog moet worden ontwikkeld. Bij iedereen vindt in de vroege kinderjaren de persoonlijkheidsontwikkeling plaats. Dit gebeurt in de meeste gevallen binnen een situatie waarin het kind veiligheid, warmte en vertrouwen wordt geboden. Een gewoon gezin waar je als kindje welkom bent. Als je zelf vroeger een gelukkige jeugd hebt gehad zul je je nog kunnen herinneren hoe gezellig het thuis was, hoe je moeder of vader je ‘s avonds gezellig kwam instoppen en nog een verhaaltje voorlas voordat je ging slapen. In die situatie kan de persoonlijkheid zich op een normale manier ontwikkelen. Bij sommige mensen gaat het jammer genoeg anders. Kinderjaren die worden getekend door seksueel misbruik, fysiek geweld of emotionele verwaarlozing, een uitzichtloze aaneenschakeling van geweld, vaak door mensen in de naaste familie. Als klein kind van een jaar of vijf kan je niets aan zo’n situatie doen, je bent te klein om te kunnen begrijpen wat er allemaal gaande is. Omdat het kind echt niet kan begrijpen wat er allemaal gebeurt, kan het voorkomen dat het kind doet alsof het iemand anders overkomt. Dat is een vorm van dissociatie.

kusjes van canna_babe

• Chaoot

Hoi

Stuit je vaak op onbegrip? Dapper dat je het hier durft te schrijven want veel mensen durven dat niet omdat ze dan vaak belachelijk gemaakt worden.

Watvoor behandelijk krijg je?

Het lijkt mij erg lastig.

• anoniem

een goede behandeling zou zijn, een DGT “cursus”, het is weliswaar geen cursus, maar zo word het genoemd in de volksmond.

toevallig ken ik mensen die die “hersen-omscholing” gedaan hebben, en het werkte echt, dat wil echter niet zeggen dat het bij iedereen werkt.

na vele opnames en psychiaters, is dit uiteindelijk toch de “oplossing” geweest voor het probleem, wel moet je chter de rest van je leven hard werken om de DGT toe te passen in het dagelijks leven.

• anna

HALLO,

ik ben anna en kreeg 5 jaar geleden de diagnose borderline,ik heb een linehantherapy gevolgd,maar op de een of andere manier had ik daa geen baat bij.

voelde me ook niet thuis in die groep,want ik had heel andere klachten.

een paar weken geleden heb ik na onderzoek een nieuwe diagnose gekregen DIS,maar…..ik heb ook nog borderline,alleen is dis de hoofdstoornis.

kan niet zoveel vinden over mensen met dis en border samen,dus wie kan me er meer overr vertellen of heeft het ook.

groetjes van anna

• petra

Wat is een DGT - cursus.

Waar staat de afkorting voor?

Is er een site bekend met meer informatie?

Groetjes van Petra

anoniem Schreef:

——————————————————-

> een goede behandeling zou zijn, een DGT “cursus”,

> het is weliswaar geen cursus, maar zo word het

> genoemd in de volksmond.

> toevallig ken ik mensen die die

> “hersen-omscholing” gedaan hebben, en het werkte

> echt, dat wil echter niet zeggen dat het bij

> iedereen werkt.

> na vele opnames en psychiaters, is dit

> uiteindelijk toch de “oplossing” geweest voor het

> probleem, wel moet je chter de rest van je leven

> hard werken om de DGT toe te passen in het

> dagelijks leven.

• shanna

er zijn meer mensen met deze combinatie van diagnoses.

vaak word borderline eerst vastgesteld later dis

Er is al veel over bekend en je kunt ook via caleidoscoop

meer inlichtingen krijgen.

shanna