Beste mensen,
Ik heb al ruim 20 jaar een vriendin met wie ik door de jaren heen veel heb meegemaakt. Te veel om nu even snel te noemen. Afgelopen 2 weken werd het me ineens teveel en ben ik enorm gaan twijfelen aan alles. Dat ze psychisch niet in orde was dat heb ik jaren geleden al voor mezelf bepaald.
Ik ben afgelopen weken veel op internet gaan zoeken, heb contact opgenomen met stichting korrelatie om mijn verhaal omtrent haar te doen, heb contact opgenomen met een huisarts. Wat eruit komt is dat het vermoeden bestaat dat deze vriendin aan borderline lijd of aan een andere persoonlijkheidsstoornis. Ik heb afgelopen week een gesprek gehad met mijn vriendin en dit bespreekbaar geprobeerd te maken. Ze luisterde wel, bleef rustig en reageerde star. Ze kwam wel met verwijten richting mijn kant.
Nu zit ik met het volgende dillemma. Ik kan het niet loslaten, er komt al 2 weken niets meer uit mijn handen, ik slaap al 2 weken slecht en ik voel me op dit moment een waardeloze vriendin. Ik weet niet hoe ik dit moet doorbreken, het huilen staat me nader dan het lachen. Ik ben compleet verward door haar geworden en voel me lusteloos en leeggezogen.
Wat moet ik doen? Wie kan me goede raad geven?
Alvast bedankt.
Zie ook mijn bericht hieronder “wie geeft me raad?”